Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

753 inlägg 320128 visningar 49 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

masyngel  
#710974 Haha, amerikanska pickisar...
För 25 år sedan hade jag en mkt kort anställning hos en galen tysk, I Sverige.
Han ansåg oss vara underlägsna tyska metallarbetare samt mekaniker...

Förutom detta hade han bara amerikanska bilar, jag körde ofta en fård 150,250 bah något. Bilfan tog två parkeringsplatser på längden, fårds längsta skrothög. Två tankar, en rutten v8 på ca 6 liter och en skitautomat. Roligast var att accelerera i varje kurva, korsning etc, och se tank mätarna sjunka.

Den andra var en sådan där towncar, typ tjockisdeckaren cannon. När bakluckan är formad efter reservhjulet, gick fan inte att sladda med.

Tyskt skit blandat med amerikanskt skit.

Tacka vet jag en Suzuki jimny med släp. 😇😂😂😂😂😂

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#711012
masyngel skrev:Tacka vet jag en Suzuki jimny med släp. 😇😂😂😂😂😂

Ok, tack då vet jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

halvproffs  
#711014
masyngel skrev:Haha, amerikanska pickisar...
För 25 år sedan hade jag en mkt kort anställning hos en galen tysk, I Sverige.
Han ansåg oss vara underlägsna tyska metallarbetare samt mekaniker...

Förutom detta hade han bara amerikanska bilar, jag körde ofta en fård 150,250 bah något. Bilfan tog två parkeringsplatser på längden, fårds längsta skrothög. Två tankar, en rutten v8 på ca 6 liter och en skitautomat. Roligast var att accelerera i varje kurva, korsning etc, och se tank mätarna sjunka.

Den andra var en sådan där towncar, typ tjockisdeckaren cannon. När bakluckan är formad efter reservhjulet, gick fan inte att sladda med.

Tyskt skit blandat med amerikanskt skit.

Tacka vet jag en Suzuki jimny med släp. 😇😂😂😂😂😂


Eller varför inte en Citroen 2cv. 14hkr. 0-50på prick en minut. Går inte att kolla på 100km/h för så fort går dom inte. 😎

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

masyngel  
#711026 @halvproffs

Nu har du fan smutsat ner slurfis tråd mycket mer än vad man kan acceptera! 😇

Citroën, jag har en. ZX 2.0 16V coupe. Den enda bil man kan ha förutom en DS eller en SM med Maserati motor... Annars kan de brinna, dessa citroen ingenjörer.

För att muntra upp tråd skaparen kan jag berätta om en positiv erfarenhet av amerikanska nyttofordon.

En annan arbetsgivare lät mig njuta av hans höjda cheva blazer, toppenbil med lite okänslig styrning.
Men det gjorde inget, man kände inte ens något när man råkade köra upp på någon trottoar eller refug, 5 stötstänger får det härket! 👍

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

halvproffs  
#711028 Ber så mycket om ursäkt till både slurfi och masynglet 😉 👍

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

masyngel  
#711039 ❤️🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vad vet vi om indiska Tata, fina bilar..?

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#711041 Hehe! Jo bilar rent allmänt är ju skoj men ska det diskuteras annat än fullsize så gör gärna det i nån annan bil-tråd.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

masyngel  
#711153 Självklart slurfi, ville bara tramsa litegrann...
Annars har jag ju inte så mycket att tillföra i denna tråd.
😎👍

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Härjatok  
#711378
20210206_142408.jpg
En äkta fullsize F350 4×4 med bladfjädrar och inget extra lull lull

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

BM-röd  
#711389 Fränt med en Ford! Tog själv bakvägen med min 5/4 ton Dodge till skidbacken och åkte bob med ungarna idag!

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Joakim S  
#711392 När jag skulle på jobbet imorse kl. 06,så möttes jag av en ovanlig syn utanför min granne. Bor i radhus, och vägen in är rätt smal, och jag var tvungen att nästan gå ute i häcken för att passera detta monster till bil, som höll på att packas inför någon resa tror jag. Oerhört häftig bil, och jag länkar en bild, på vad jag tror att det var. Möjligt att jag missar årsmodell med något år, men det mesta stämmer.

Min egentliga fråga är... Är det någon här på forumet som använder en sådan här bil i skogen? Det känns som att den är alltför fin för att i överhuvudtaget användas i skogen, eller till "tufft" arbete alls. Hemskt fin var den iaf😊

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#711451
Joakim S skrev:Min egentliga fråga är... Är det någon här på forumet som använder en sådan här bil i skogen? Det känns som att den är alltför fin för att i överhuvudtaget användas i skogen, eller till "tufft" arbete alls. Hemskt fin var den iaf😊

Jättefin, nästan ny Cheva det där. Den ser så blank och fin ut så den används nog mest som praktisk familjebil
bla av däcken att döma, de som kör på ruffigare vägar brukar ofta vilja ha lite mer mönster och svull på däcken.
Jag använder min så som jag tror de flesta använder en pickis, kör grejer på flaket ibland och bara mig själv oftast
och det är den jag tar till jobbet oavsett om det är läng asfalterad väg eller ruffig grusväg en bit in i skogen.
Det ryms mkt grejer på ett fullsizeflak så alternativet är ju att dra släp eller köra fler vändor ibland.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#712062
1620328405_maj2021vedsackssilverado.jpg

En dokumenterande bild på hur man kan använda sin fullsize i skogsbranschen, två pallar småsäck på väg till en kompis.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Elmhult  
#739132 Vet inte om jag lagt upp dessa bilder innan.

Min hyrsevärd o jag uppe i bergen ovanför Puerto Vallarta, Jalisco, Mexiko. knycker sten för att bygga trappor ner från huset. Bottnade fjädringen och växellådan gillade inte den lasten. Men den höll och vi byggde riktigt snygga trappor.

$matches[2]

$matches[2]

Samt en bild på min C15 jag helrenoverade bara för att få den stulen kan jag ens hunnit köra med den själv... 😥

1639555429_img_1049.jpg

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#739137 Det var tunga stenar

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).