Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

753 inlägg 320024 visningar 49 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695385
1611163225_ford.jpg

Appel skrev:Men denna tex! https://www.blocket.se/vi/94759847.htm
Har den gjort sitt el finns de någon erfarenhet för dessa som rullat lite längre?


Jag bara funderar varför man höjer en 2wd, men det är jag det.
Många mil, ja det ger ju att nån måste byta ut lite slitdelar. Antingen du eller föregående/näste ägare.
Jänkepickisarna är värd att hålla igång, de blir dyrare när de blir äldre så man får tibax pengarna i framtiden.
Apropå 2wd så är det massor billigare, både i inköp och i drift så om du inte absolut kräver 4wd så går det fint med 2wd,
jag har kört över 50000mil 2wd jänkepickis i norra Lappland året om och det har funkat.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Tokslut  
#695480 Att det kanske fungerar att köra 2wd är inte samma sak som att det är fantastiskt mycket lättare/trevligare att göra saker om man har 4wd

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#695530 Riktigt, men nu verkar det som att han söker en billigare fullsize och prisskillnaden kan vara stor mellan 2wd/4wd.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#696024
1611419361_jan2021silverado2500hdsnow.jpg

Jag var och körde efter en bristfälligt snöröjd väg, skönt med lite power och tyngd.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

hfab  
#696052
Slurfi skrev:
1611419361_jan2021silverado2500hdsnow.jpg

Jag var och körde efter en bristfälligt snöröjd väg, skönt med lite power och tyngd.

Vad är det för årgång och motor?

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#696155
hfab skrev:Vad är det för årgång och motor?

Det är en Silverado 2500HD LT Crew Cab 6,5´Fleetside, Allison 1000, Duramax 6,6 årsmodell 2006
Sen är den chippad strax över 400hk, original 360hk. Ska visst gå billigare så enligt expertisen.
Den känns fräsch och är inte särskilt sliten öht förutom lite ful brun färg på ramen osv.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

axwell  
#701607 Lite godis till @Slurfi , eller är det för klent med 220 kW ?

Nästgårds !

https://www.klaravik.se/auction/product ... =mailchimp

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701926 Den har jag lite koll på, den var hem till kompisen och transporterade vedsäckar här tidigare.
Tyvärr inget för mig, jag har redan en fin pickis, men absolut en intressant mackapär.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701932 Vilken körkortsbehörighet och eventuella andra "bevis" behöver man? En sån där skulle passa mig utmärkt!

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Williamm  
#701956
Uvskogen skrev:Vilken körkortsbehörighet och eventuella andra "bevis" behöver man? En sån där skulle passa mig utmärkt!

Jag är inte säker men jag skulle tro C1E eller CE Den ser inte ut att passa in på BE.

Edit: Glömde E:et
Senast redigerad av Williamm sön 21 feb 2021, 15:12, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701963
Uvskogen skrev:Vilken körkortsbehörighet och eventuella andra "bevis" behöver man? En sån där skulle passa mig utmärkt!

CE är det.
YKB är inget krav när du kör åt dig själv men kan ju vara bra om du ska köra gods åt andra i framtiden.
Digitalt förarkort a 250kr måste du ha iom färdskrivaren, men det behöver man ju alltid ändå när man har CE

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

JörgenO  
#702119 Kanske inte det roligaste inlägget i den här tråden, men här ger en framtida makthavare (jo, Miljöpartiet kommer säkert att finnas kvar och ha inflytande över regeringar) sin syn på saken
https://www.expressen.se/debatt/skatta- ... ges-gator/

Hon kommer med t.ex. ett sånt här fantastiskt förslag:

"Frankrike införde nyligen en skatt som baseras på vikt för att komma åt problemet med SUV-trenden och Sverige bör göra detsamma."

Jag trodde vi redan hade en sån skatt... men varför inte införa den två gånger 👍

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702227 Det där är inte en suv.
Det är en miljövänlig minilastbil.
Fastän man har CE-kort och får köra 14-litersvee-åtta från S-tälje så väljer man en liten lätt amerikansk minilastbil. Det är bra för miljön. Mycket lägre dödvikt. Det där är liksom nästan som lastbilarnas motsvarighet till elbil, en lastbils-Tesla tycker jag.
Sverige har ju 3 vätgasmackar och i Norge kan du köra hela landet med vätgaslastbil från detta år. Så vi har ju valt att lastbilarna ska gå på diesel. Så det där är en miljödieselminilastbil. Bättre än så kan man inte tillfredsställa Centraldemokrater och Miljöspiritister för tillfället.

OT "Politiker vill lära sig mer om vätgas", studiebesök i Mariestad. Så står det på "Vätgas Sverige" hemsida. En ideell förening tydligen. En av Sveriges största infrastruktur och framtidsfrågor så dyker en förening upp som första träff. Det räcker att ringa partikollegerna i Norge, eller till nån forskare, så slipper statsvetare försöka lära och göra höger/vänsterpositionering kring nåt som andra redan begripit.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702230
JörgenO skrev:Kanske inte det roligaste inlägget i den här tråden, men här ger en framtida makthavare (jo, Miljöpartiet kommer säkert att finnas kvar och ha inflytande över regeringar) sin syn på saken
https://www.expressen.se/debatt/skatta- ... ges-gator/

Hon kommer med t.ex. ett sånt här fantastiskt förslag:

"Frankrike införde nyligen en skatt som baseras på vikt för att komma åt problemet med SUV-trenden och Sverige bör göra detsamma."

Jag trodde vi redan hade en sån skatt... men varför inte införa den två gånger 👍

Jag önskar att vi diskuterar fullsizepickisar i denna tråd.
Olika politiska förslag från olika håll känns ointressant här.
Mvh Trådskaparen

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702310 Respekteras
Det bar iväg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).