- lör 18 mar 2017, 19:57#445613
Slurfi skrev:Sant japsarna är inget att spara på, bara använd och sälj sen bort.
DeSoto -53 är ju en riktig goding, jag är särskilt svag för 1954 eller äldre årsmodeller på bilar.
Pickisarna börjar gå upp i värde och utbudet minskar känns det som, en mitten åttiotalare som är i
fint skick kostar närmare 100K och jag tror inte du får tag i en 60-talare som är besiktad under det.
Jag kommer nog att omsätta min Suburban och köpa en pickis istället framöver och då blir det
en så gammal som jag har råd till.
Akta dig när du skall "omsätta" din Suburban så du inte hamnar i samma nedåtgående spiral som jag gjort.
Jag sålde min 07a hösten 2015, fast besluten att köpa en Durango istället. Hur det nu var så visade det sig att andrabilen, Navaran ändå räckte till hela familjen för det mesta och när jag sen också insåg att jag hade lön kvar i slutet av månaden då jag slapp mata 6,3an så drog jag ut på det ännu längre.
Barnen klarar långresor i det trånga baksätet om jag bara mutar dem med tillräckligt med fri surf. Frun är glad bara bilen ryms i en parkeringsruta och efter 1,5 år är mitt bankkonto så fullt så jag antagligen måste öppna ett till för att få plats med alla pengar...
...det var så ända tills Navaran "råkade" vika sig på mitten när verkstan hissade upp den.
Förutom min krossade illusion om japansk kvalitet så fortsatte jag den snåla vägen istället för den lockande amerikanska. Så istället för Durango är jag nu ägare till en gammal V70, silverfärgad också för säkerhets skull så jag inte sticker ut. Frågan är vad som blir nästa steg... hybridToyota?
Tag lärdom
Husqvarna 445, Yanmar2001D+kran o huggarvagn