Slurfi skrev:Det var tunga stenar
Bra lutning på vägarna med. Vi skrapade dragbalken i backen vid vissa tillfällen. 🤣 🌳
Tokslut skrev:Slurfi skrev:Chevrolet 1960-1966 var det.
Detta blir mitt nästa köp, som sommarbruksbil 1964-1966. Första generationen C10 (vill ej ha grövre chassie/axlar eller 4wd = K10)
1960-1962 har ett annat chassie. 1960-1963 har annan hytt, välvd ruta som inkräktar på dörröppningen och kallas knäknäckare/Knee knockers https://sixty7ss.proboards.com/thread/202
1964-1966 har spiraler runt om som standard, blad som tillbehör (GMCn tvärt om då GMCn mer klassades som arbetsbil då) Spiraler blir trevligt på bruksbil och har haft samma tänk länge då jag kört Avalanche i 11-12år och RAM nu i 3år där alla har spriraler runt om.
Motor blir en L94 jag har stående (LS3 baserad som satt i truckarna) som kommer från en Cadillac Escalade 2012 6.2L 403hk helaluminium som antagligen kommer bli strokad till 6.85L / 415" ~600 sughästar och förberedd för kompressormatning, så 700-1.000hk vore en trevlig slutsiffra i framtiden
Automat: 4L80E
Vi får se hur långt jag kommer innan politikerna förbjuder förbränningsmotorer alt. idiothöjer soppapriserna så tom. miljösoppan vi har nu skulle kännas billig att tanka bilen med...
Slurfi skrev:Finbilar alla tre!
Tokslut skrev:Blir det hiskeligt dyrt med fossila drivmedel i framtiden verkar det ju komma enkla lösningar för elektrifiering. För full size vill man ju inte gå ifrån
https://www.motortrend.com/news/magna-e ... clogkp_B4c