Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

753 inlägg 320031 visningar 49 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Tokslut  
#642699
hfab skrev:@Slurfi
När gick GM ifrån 4wd spaken på golvet, och började med knappstyrd 4wd?
Var det 1995-1996?

Jag söker efter en skapligt fräsch chevrolet/gmc truck.
Diesel 4wd.

De fanns parallellt vill jag minnas, men runt 1997 om vi pratar 1500 chassit. kliver vi upp i chassie så kan de finnas ~15år till

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#642807 Så är det, det finns nog än idag på de tyngre pickisarna men allmänt brukar oftast de mer lyxiga pickisarna importeras
till Sverige och där är det nästan jämt elstyrt.
Det är nog ingen stor skillnad vilken sorts 4wd-spak/knapp det är, det brukar funka och går det sönder så finns delar att köpa
även om de är 30+ år gamla, så köp och lägg gärna upp bilder här, gärna med skogsanknytning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

hfab  
#647121 Är detta något du känner till Slurfi?

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647234
1590703983_k2500.jpg

Tuff attityd på den!
Spontant känns det lite dyrt med 95K för en 31 år gammal brukspickis men varför inte?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Kse  
#647324
hfab skrev:Är detta något du känner till Slurfi?

Jag vet vem säljaren är.
Intresserad?

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

hfab  
#647332
Kse skrev:
hfab skrev:Är detta något du känner till Slurfi?

Jag vet vem säljaren är.
Intresserad?

Absolut.
Med det priset måste den vara hur fräsch som helst 😉

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

hfab  
#652592
1593425918_20200629_121726.jpg
Vad har detta med fullsize att göra?

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Avslutat-02  
#652596 Fullsize picture.... kanske?

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

JörgenO  
#652597 Hotell Eggers bygdes samma år som man senast uppgraderade något förutom front/inredning på en FullSize? :-) :-) :-)

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Elmhult  
#652599
JörgenO skrev:Hotell Eggers bygdes samma år som man senast uppgraderade något förutom front/inredning på en FullSize? :-) :-) :-)

Enligt min högst personliga uppfattning så var iallafall Silverado fulländad 1989. Pålitlig bränsleinsprutning, solid bensin V8 som dessutom var lättskruvad. Hyfsad automat om man valde rätt. Snyggast med. 😎 👍

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Avslutat-01  
#652611
JörgenO skrev:Hotell Eggers bygdes samma år som man senast uppgraderade något förutom front/inredning på en FullSize? :-) :-) :-)


varför ändra ett vinnande koncept?😂

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Tokslut  
#652638
JörgenO skrev:Hotell Eggers bygdes samma år som man senast uppgraderade något förutom front/inredning på en FullSize? :-) :-) :-)

Jag vet inte vart du ser dina bilar, men nog är vissa märken med i matchen

Bild

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

JörgenO  
#652643 Jättefin... inredning, antar att fronten också är ny, Precis som jag skrev, sen, är motor, bladfjädrar, bränsleförbrukning o karossveck antagligen desamma som på 70-talet.

PS... det var mest ett skämt med glimten i ögat, har själv haft en 11 Suburban tills jag tröttnade på pisskvaliteten på alla Kinadelar som den var byggd av 😥

PS2...När får vi reda på det rätta svaret, sambandet mellan bilden o FullSize?

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#652656 Jag gissar att bilden ska leda oss att mysa och tänka på en Square Body-Cheva alltså en pickis från 1973-1987?
Sen förstod jag inte vad som skulle förnyas? Ska det bli fult, trångt och billigt som på en minipickis?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Tokslut  
#652658
JörgenO skrev:Jättefin... inredning, antar att fronten också är ny, Precis som jag skrev, sen, är motor, bladfjädrar, bränsleförbrukning o karossveck antagligen desamma som på 70-talet.

PS... det var mest ett skämt med glimten i ögat, har själv haft en 11 Suburban tills jag tröttnade på pisskvaliteten på alla Kinadelar som den var byggd av 😥

PS2...När får vi reda på det rätta svaret, sambandet mellan bilden o FullSize?

Det var länge sedan jag åkte en pickup med bladfjädrar, vill man ha det så kan man ju välja märke som kör med det. Men jag har aldrig dragit mig till bladfjädrar.

Cheva hade ju tom. spiraler runt om redan 1963 eller om det var 1964 😎

Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).