Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

789 inlägg 369754 visningar 51 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Tokslut  
JörgenO skrev:Jag är för närvarande utan pickup och någon ny blir det nog inte förrän 2024. (det är då det förväntas hybrider så att årsskatten blir rimlig).
Jag är även öppen för helelektriskt och är med på Exclusive Cars maillista för F150 lightning som verkar trevlig och uppges ha >50 mils räckvidd. Finns inga prisuppgifter ännu då den inte är godkänd i Sverige och de inte börjat importera så än så länge är jag lyckligt ovetande om jag har råd eller inte 😀.
Något som är lite oväntat men absolut bra är att man förutom flaket även får traditionellt bagageutrymme i en eldriven pickup så att nyttogrejorna slipper samsas med resväskor o kläder.

Du har ju redan batteriFordar i landet ;)

https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... Mw1ajvAr2Y

Användarvisningsbild

Tokslut  
#786293Och 2 miljoner för en batteribil är faktiskt inte mer än vad de kan kosta i USA om man vill ha den snabbt

https://www.google.com/search?q=ford+f- ... s-wiz-serp

Användarvisningsbild

MrOlsson  
#786346Jag kan köpa drygt 85kubik bensin till Silveradon för mellanskillnaden upp till en batteridriven ford.

Även om eldrift är "billigt" är det dyrt att köpa.

Användarvisningsbild

JörgenO  
#786348Bilen som finns på Blocket var lite väl dyr kanske 😵‍💫
Om man tittar i infon så är maxlast 490 kg o Max dragvikt med BE 750kg. Bilens tjänstevikt anges till 3000kg.

Enligt Exclusive Cars väntar bilmodellen fortfarande på ”homologering” vilket är nåt sorts typgodkännande (inom EU tror jag) men den infon är kanske gammal eller är Blocketbilen reggad på annat sätt

Användarvisningsbild

Tokslut  
JörgenO skrev:Bilen som finns på Blocket var lite väl dyr kanske 😵‍💫
Om man tittar i infon så är maxlast 490 kg o Max dragvikt med BE 750kg. Bilens tjänstevikt anges till 3000kg.

Enligt Exclusive Cars väntar bilmodellen fortfarande på ”homologering” vilket är nåt sorts typgodkännande (inom EU tror jag) men den infon är kanske gammal eller är Blocketbilen reggad på annat sätt

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/ ... nnatFordon

Säger 2.500kg

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Chevas reklam riktad till mammor.

TS
Användarvisningsbild

Här visas det nya flaket med finesser

TS
Användarvisningsbild

11 minuter med info om midsize-fullsize-light duty-heavy duty-gasoline-diesel-electric trucks coming in 2023
En rejäl genomgång av vad som finns på marknaden.

TS
Användarvisningsbild

Anawilliam850  
#788882Det låter som om du är en entusiastisk bilförare med en specifik smak för finbilar och amerikanska bilar, särskilt Chevrolet och GMC. Det kan vara roligt att starta en egen tråd för att visa upp och diskutera dina favoritbilar och historien bakom dem. Det finns många andra bilentusiaster som delar dina intressen och skulle kunna delta i diskussionen.

Det är dock viktigt att komma ihåg att det finns många olika typer av bilar och bilentusiaster med olika smaker och intressen. Även om du kanske inte är intresserad av risbrännare eller eurokälkar, kan det vara intressant att läsa om andra typer av bilar och lära sig mer om dem.

Om du har en specifik bil du vill visa upp eller diskutera så kan du alltid starta en egen tråd och posta bilder och information om bilen. Det kan vara roligt att se andras syn på din bil och lära dig mer om bilens historia och specifikationer.

Användarvisningsbild

Tokslut  
#788894Med tanke på vad tråden heter så kommer ju ingen intrillade här och tror vi pratar om varesig kälkar eller risbrännare ;)

jannee  
#788897Inte för att vara elak, men är det inte allt lite norrländskt gebit, stora bränsleslukande monster :grin:
+ en wildbar i fronten för att skyffla undan renar och en Rigid 20 tum

Användarvisningsbild

Anawilliam850 skrev:Det kan vara roligt att starta en egen tråd för att visa upp och diskutera dina favoritbilar och historien bakom dem. Det finns många andra bilentusiaster som delar dina intressen och skulle kunna delta i diskussionen.

Klippte ihop din text litegrann, jag håller med i det du skriver.

Anawilliam850 skrev:Om du har en specifik bil du vill visa upp eller diskutera så kan du alltid starta en egen tråd och posta bilder och information om bilen. Det kan vara roligt att se andras syn på din bil och lära dig mer om bilens historia och specifikationer.

Jajamän, håller med återigen och att skapa en tråd om detta har jag gjort, nämligen denna tråd vi skriver i.
Möjligen kan jag fundera varför ingen har skapat en tråd om minipickisar, de är ju betydligt vanligare i norden?

TS
Användarvisningsbild

Tokslut skrev:Med tanke på vad tråden heter så kommer ju ingen intrillade här och tror vi pratar om varesig kälkar eller risbrännare ;)

Du har en poäng.

TS
Användarvisningsbild

jannee skrev:Inte för att vara elak, men är det inte allt lite norrländskt gebit, stora bränsleslukande monster :grin:
+ en wildbar i fronten för att skyffla undan renar och en Rigid 20 tum

Du menar nog en 50" ledramp men jo nog är det så, lite längre norrut, lite finare.
Norrland är ju 60% av Sveriges yta så man skulle nog kunna säga, större delen av Sverige.

TS
Användarvisningsbild

JörgenO  
#791007Exklusive cars har säljstart för F150 Lightning i feb.
De visar upp den på elbilsmässan på Friends arena i helgen.

Den är inte billig, men ändå billigare än det exemplaret som annonserades ut på Blocket tidigare i tråden.

Nedan, utdrag ur mailet från Exclusive cars:

FÖRSÄLJNINGSSTART
2023 FORD F-150 LIGHTNING EV SVERIGE

Exclusive Cars hårt arbetande team kan nu stolt återkomma med klart besked på Sverigelansering av 2023 Ford F-150 Lightning.

Vi är, och har historiskt sett varit pionjärer inom bilimport, och så även denna gång med att registrera och introducera denna efterlängtade US el-pickup. Framtiden och utmaningen i att ta in Exclusive Cars på el-bils marknaden är både rolig och tuff. Mycket är nytt för oss och kräver hårt engagemang och vilja. Men många av utmaningarna är inte direkt annorlunda än tidigare nya banbrytande modeller vi tagit till den svenska marknaden.

Vi har alltid en vision om att det vi gör ska vara seriöst och långsiktigt, det har såklart även genomspeglat detta projekt. Så det är nu med glädje vi kan återkomma till er och meddela att säljstart börjar omgående i Februari 2023 och att bilen blir registrerad för B-körkort!

Världsläget och den generella produktionsproblematik som biltillverkare fortfarande befinner sig i har även drabbat Ford. Detta gör att det nu är något svårare att sälja modellen till kunder i Sverige. Därför kommer försäljningsförfarandet att vara något annorlunda än traditionellt. Men Exclusive Cars väl insatta sälj-team finns här för er och er eventuella beställning av nya Ford F-150 Lightning.

Hur mycket kostar bilen då?
Modellen Lariat 511A High med stora batteriet (52 mils räckvidd) prissätts idag till 1 495 000kr exklusive moms.
Samma grundmodell Lariat 510A Standard med standardbatteriet (37mils räckvidd) kostar från 1 295 000kr exklusive moms.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).