Zalman skrev:Har tappat räkningen på hur många jag känner som nu beställt en Tesla 3.
Kan du inte bara hugga till med något som du tycker låter bra, brukar väl inte vara rädd för att överdriva.....
Zalman skrev:Har tappat räkningen på hur många jag känner som nu beställt en Tesla 3.
Och man hittar allt fler inlägg på forum av denna typ.
"Känns kul att precis ha beställt 4 st Tesla 3 LR AWD till firman. Framöver kommer vi ha 5 st Teslor, en Model S och fyra Model 3. Vi byter bort en Audi A6, en Volvo XC90, en KIA Stinger och jag byter min Model S som gått 15 000 mil mot en ny Model 3. Kollegan behåller sin Model S som han haft något år."
Zalman skrev:Mer info om VW ID CROSS(Tiguan dödaren).
4wd och drag, räckvidd upp till 600km, pris som för en Tiguan diesel.
"ID. Crozz är en elbil SUV och crossover i en.
Crozz står för "crossover" och är en elektrisk SUV. Som det tuffa utseendet antyder är det välutrustat för en åktur i terrängen. Denna sportiga nollutsläppsbil är en interaktivt utformad allround med ett preliminärt uppskattat räckvidd mellan 400 och 600 km på en laddning. Och det kraftfulla batteriet kan laddas upp till 80% av kapaciteten på bara en halvtimme vid hög hastighet (DC) på 150 kW. ID Crozz blir en fullvärdig SUV som passar den svenska marknaden, eftersom den blir en elbil med fyrhjulsdrift, lång räckvidd, bra tillgänglighet och plats för allt du behöver för att ta med familjen till de höga bergen. En solskenbil nummer 1. "
"Bokning av den nya elbil ID Crozz SUV.
Det förväntas att du kommer att kunna reservera din nya ID Crozz SUV i god tid innan du öppnar till salu 2020 för att säkra en bil så tidigt som möjligt. Vi uppdaterar vår hemsida kontinuerligt eftersom det blir möjligt - följ! Samtidigt kan du visa ditt intresse för din lokala bilhandlare som kommer att uppdatera dig direkt när möjligheten att reservera din elbil är närvarande."
https://www.volkswagen.no/no/elbil/nye- ... elbil.html
https://vw17-a.akamaihd.net/mm/flvmedia ... id=7574173
Uvskogen skrev:Om nu det viktigaste för köparna av batteribilarna många hästkrafter, vridmoment och acceleration, då har de nog inte fattat något alls om hur man behöver tänka framåt.
Återigen, den allt övervägande andelen av batteribilarna är för folk med mycket pengar och "hävdelsebehov" Fordonsskatten för dessa bilar kan nog höjas avsevärt och framförallt inga subventioner.
Däremot, för att åstadkomma verklig förändring för flertalet så kan man kraftig höja subventionerna för batteribilarna som "accar" 0- 100 på 12 sekunder. Och som dessutom kostar max 180 000. Då kan vi börja prata om viktiga åtgärder.
Uvskogen skrev:TESLAS AKTIE RASAR!
"Elbilstillverkaren Tesla redovisar sämre leveranssiffror än väntat för fjärde kvartalet. De nya siffrorna fick aktien att falla 6,4 procent i förhandeln på New York-börsen. Tesla levererade totalt 90 700 bilar, vilket visserligen var åtta procent mer än under tredje kvartalet men ändå lägre än analytikernas förväntningar, rapporterar CNBC.
Teslas grundare Elon Musk meddelade så sent som i oktober att bolaget för att förenkla och snabba på själva produktionsprocessen skulle begränsa vissa tillvalsmöjligheter när det gällde Teslas olika bilmodeller."
https://www.svd.se/samre-an-vantat-for-tesla