Bilar

Köpa - Vilken PickUp?

601 inlägg 316053 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143515 Lillbrorsan körde sin 6,2 diesel på 0,9 liter milen med TH400, alltså 3-växlad automat
utan vare sig överväxel eller lockup.
Så tydligen kan man köra billigt med fullsize om man vill det.
Men såklart, tar man en 4wd trekvartstonnare med mjukt pumpade fläskdäck och låg utväxling,
slänger på närmare ett ton lass på den och matar 120 kmh så nog kan man få upp förbrukningen
om det är det man är ute efter.
Jag har själv kört en Golf Caddy på 1,1 liter milen och en Isuzu Campo på 1,7 liter milen
så nog vet jag helt säkert att man även kan åka obekvämt och dyrt om det lockar.

vedhandlaren  
#143518 haj alla samman

funderar på att byta ut men king cab 06
vad har jag för alternativ

behöver en Dragvikt på 3000-3500kr

wrytter  
Slurfi skrev:http://www.cars.com/go/compare/modelCompare.jsp?myids=11866,11996

Enligt denna tabell är Cheva bättre och drar mindre bränsle än Tundra.

Sedär ja. Kan de ha någon betydelse att vi har 95 i sverige, och i usa kör de på vad? drivmedel med lägre oktan va? Nej enligt det där testet är ju chevan bättre ur en bränsle-ekonomisk synpunkt. Knepigt att kalrn som hade tundran här tyckte att den gick billigare än de andra fullsize:arna han valde emellan.

Användarvisningsbild

vedhandlaren skrev:haj alla samman

http://www.blocket.se/gavleborg/Chevrol ... ca=1_8&w=3

Bild

vedhandlaren  
Slurfi skrev:
vedhandlaren skrev:haj alla samman

http://www.blocket.se/gavleborg/Chevrol ... ca=1_8&w=3

Bild

ja tack
synd att min plånbok inte tål denna bil, me coolt hade det varit.

finns det fler alternativ

Robertberg  
#143533 http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol ... ?ca=11&w=3
tjeva2.jpg

Vedsugen  
#143538 Ser fin ut men importerad 2010 ?? 10 år i texas och 15 000 mil ? kolla på lokala sidor på salubilar i usa så ser verkligheten ut som att dom gått i snitt 6500 mil/ år men är den i bra skick och så så är det billigt för en sådan . Synd på flickfångardörrarna bara att det inte är riktigt baksäte i dessa då inte barnbilstolar fungerar .

Användarvisningsbild

#143600 Du måste nog speca dina krav för att man ska kunna tipsa.
Maxpris?
Flaklängd?
Enkelhytt, extenden eller dubbelhytt?
Framsoffa eller separata stolar?
Max körda mil?
mm

vedhandlaren  
Slurfi skrev:Du måste nog speca dina krav för att man ska kunna tipsa.
Maxpris?
Flaklängd?
Enkelhytt, extenden eller dubbelhytt?
Framsoffa eller separata stolar?
Max körda mil?
mm

1 är ute efter ny bil
2 dragvikt 3500kg
3 rimligt pris hehe!!!
4 dubbel hytt
5 automat
6 pollar så det räcker till att dra tungt släp

har tittat lite på stadssuv men man kan ju inte dra av momsen och sen är det väl högre skatt på dom

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143876 Att tänka på ! är att det oftast är mer "komplicerat" att äga ett fordon som är reg . som tungt d.v.s över 3500KG totalvikt
och med detta följer denna nya Hetsjakt !

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh ... vilotider/

För du ska ju inte tro att du får "bara åka" , :) vad då åt till frukost , när du lämnade barnen på skolan , och vilken färg du idag har på dina kalsonger ska onekligen direkt och utan fel redovisas :)

(tur att F250n går som lätt ) :))

vedhandlaren  
#143908 det är klart att man får redovisa vad man kör. det får jag göra med LB också. ska man bedriva seriös verksamhet så är det en självklarhet.

vedhandlaren skrev:det är klart att man får redovisa vad man kör. det får jag göra med LB också. ska man bedriva seriös verksamhet så är det en självklarhet.

"ska man bedriva seriös verksamhet så är det en självklarhet " :geek:

jodå ! jag vet en hel del om tunga fordon och hur det fungerar ! , Men det jag retar mig mest på är att en bil som går som "tung" helt privat ska helt plötsligt bli drabbad av transportstyrelsens j-vla påhitt ?
men visst är det bra ! eller hur ! nu har nån J-vla "skattmas" suttit och sett hur många bilar som är så att säga "lågskattade " och därför drabbas enskilda privata ! som inte har sitt fordon i yrkesmässig trafik !

vad säger "vedhandlaren" om det ? och bedriver du seriös vedhandel ? :ugeek:

vedhandlaren  
"spindeln" skrev:
vedhandlaren skrev:det är klart att man får redovisa vad man kör. det får jag göra med LB också. ska man bedriva seriös verksamhet så är det en självklarhet.

jodå ! jag vet en hel del om tunga fordon och hur det fungerar ! , Men det jag retar mig mest på är att en bil som går som "tung" helt privat ska helt plötsligt bli drabbad av transportstyrelsens j-vla påhitt ?
men visst är det bra ! eller hur ! nu har nån J-vla "skattmas" suttit och sett hur många bilar som är så att säga "lågskattade " och därför drabbas enskilda privata ! som inte har sitt fordon i yrkesmässig trafik !

undrar bara. vad ska man med en "tung" privat bil till? vad är anledningen till att du har en tung bil?

ja jag bedriver seriös vedhandel. producerar 6000års m3.

vedhandlaren skrev:
"spindeln" skrev:

undrar bara. vad ska man med en "tung" privat bil till? vad är anledningen till att du har en tung bil?

NOPP ! jag äger ingen tung bil privat! och om du inte redan förstått vad det är jag menar så måste jag ju förklara ! eller hur ! , nämligen så fungerar det så här att det finns svenska medborgare som äger och kör lite större och tyngre bilar PRIVAT d.v.s med en totalvikt ÖVER 3500kg ( det gäller ju naturligvis inte EU - moppar som t.e.x nissan navara / mitsu.. izusu eller vad det nu heter . jag menar de där pickisarna som finns överallt och ingen vågar tala öppet om vad det gäller driftkostnader / mil )

Min tanke är att det en "våldtäkt" mot de PRIVATA människor som t.ex köpt en större bil med lägre skatt privat som är C-korts reggade , tex runt 2000 loppor mot i vissa fall för en PB-reggad upp mot 7000 loppor i skatt !

och om du kör de största i pickisväg som går att köra reg, som lätt LB så är skatten densamma på 5018 sek !

men det finns alternativ ! mycket fin bil! reg som lätt LB :mrgreen:
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_F_ ... m?ca=4&w=3

ja jag bedriver seriös vedhandel. producerar 6000års m3.

Vedsugen  
#147832 God kvell ! Nu är det spöken i huvet igen ang bilfrågan . Har tidigare haft l200 pu och har nu pajero wagon 3,2 diesel att åka med . Nu har en på byn köpt en silverado 2008 crew cab och den är grymmt snygg . Jag har tidigare erfarenhet av usa pickisar och då har fyrhjulsdriften samt förbrukning gjort så jag kört japan pu .
Frågan är hur är dom nya bensinmotorerna som lastar av motorn vid låg belastning .
Det är inte lönt med diesel för mig nu då pajeron är som privatbil och jag behöver en avdragsgill firmabil . Har hittat en fin silverado 2009 som jag får för 279 000 kr men vad drar dom ?? . Prisskillnaden mellan dieselbilar gjör att dom går bort .
Nyfiken om någon här kör en nyare silverado bensin .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).