"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "
Bilar
Fullsize Pickup by Slurfi
tor 22 mar 2012, 20:40#167545Norrland = bra grabbar allihopa .))
tor 22 mar 2012, 21:07#167550Slurfi, Pickup tråd utan Pickups. Slut på bilder?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
tor 22 mar 2012, 21:59#167560[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9E40gt7Sc4g[/youtube]
Man blir så glad!
Man blir så glad!
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
TS
fre 23 mar 2012, 12:42#167627Tycker det verkar lite underlig att chevan ALLTID klarar deras "tester"
Och med så stor marginal dessutom.
Och med så stor marginal dessutom.
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
fre 23 mar 2012, 21:45#167700Hehe ! jag kan ju inte säga emot
vi får ha en dragkamp med en väldigt grov kätting! (värdig att klara mer än en japspickis ) den dagen vi träffas
Men Cheva är cheva alla gånger , så är det !
vi får ha en dragkamp med en väldigt grov kätting! (värdig att klara mer än en japspickis ) den dagen vi träffas
Men Cheva är cheva alla gånger , så är det !
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "
lör 24 mar 2012, 11:50#167759http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=Dv9rQjEUYxo
Det där ljudet kan ingen klaga på. Sen att den förlorar racet är väl kanske inte så konstigt eftersom de andra är runt 40 år nyare.
Det där ljudet kan ingen klaga på. Sen att den förlorar racet är väl kanske inte så konstigt eftersom de andra är runt 40 år nyare.
http://www.sagarden.n.nu/
Volvo BM Buster 400 -69
Bm 230 Victor - 60
Volvo BM Buster 400 -69
Bm 230 Victor - 60
lör 24 mar 2012, 16:18#167775Vad var det där? 1 mile det var en skum tävling.
Var nån av bilarna original?
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
TS
lör 24 mar 2012, 16:47#167780
Jag har faktiskt ingen aning, jag kom till den efter att ha kollat på filmen du länkade samt en film till från samma youtube kanal.
C10 var väl iaf allt ifrån orginal, 850 ivriga bensin slukare!
De hade en hemsida såg jag nu: http://www.dragtimes.info/gallery/
Såg även att det verkar vara ryssar som kör. Då hemsidan bara fanns på ryska och engelska
Slurfi skrev:Vad var det där? 1 mile det var en skum tävling.
Jag har faktiskt ingen aning, jag kom till den efter att ha kollat på filmen du länkade samt en film till från samma youtube kanal.
C10 var väl iaf allt ifrån orginal, 850 ivriga bensin slukare!
De hade en hemsida såg jag nu: http://www.dragtimes.info/gallery/
Såg även att det verkar vara ryssar som kör. Då hemsidan bara fanns på ryska och engelska
http://www.sagarden.n.nu/
Volvo BM Buster 400 -69
Bm 230 Victor - 60
Volvo BM Buster 400 -69
Bm 230 Victor - 60
lör 24 mar 2012, 20:31#167839
Work Truck Review volume1 issue1, alltså första numret!
Högintressant kvällsläsning jag fick av en amerikaresenär idag.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Work Truck Review volume1 issue1, alltså första numret!
Högintressant kvällsläsning jag fick av en amerikaresenär idag.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
sön 25 mar 2012, 11:16#167933Jag blev påkörd i torsdags och nu vill bolaget lösa in min bil. Har en massa ungar så tankarna far till antingen en Multivan eller en Suburban. De flesta är bensinare, vad kan man tänka sig att en 286häst votrec drar? Det får ju kosta mer men inte galet mycket mer.. Bilarna jag kollat på är ca 01-04.
MF 35 3 cyl perkins, Can am outlander Max t3 2014, XYZ310 hydraulkransvagn, Tanaka 4501, hqv 345, hqv 346. Mycket leksaker men just ingen skog.
sön 25 mar 2012, 15:17#167980Suburban är en mkt bekväm och praktisk familjebil, gissar den vill ha kring 1,2 till 1,4 liter milen.
Den vi körde i somras drog 1,3 men då var det fem personer plus packning och 125kmh jämt.
Vad drar jämförbara bilar?
Den vi körde i somras drog 1,3 men då var det fem personer plus packning och 125kmh jämt.
Vad drar jämförbara bilar?
TS
sön 25 mar 2012, 16:19#167991Men om man klarar sig på det så är det ju ingen fara. Min Previa som nu är smälld ville ha 1,1 ungefär. Skulle väl tro att en Multivan elelr Caravelle skulle vilja ha nåt liknande eller nån deciliter till. Kör bara ca 1200mil per år och nästan undantagslöst landsväg, använder aldrig bilen till jobbet.
Du verkar ju ha lite koll. Det bakersta sätet är det som ett nödsäte eller sitter man bra där?
Det kommer ju i och för sig aldrig sitta vuxna där bak men ändock kommer dessa säten att användas hela tiden då jag ahr fem barn.
Kvalitet är det detsamma som på puckuperna?
Hade tidigare i mitt liv en -76 Pickis med 400motor, blev framröstad till årets kund på lokala statoilmacken dessa år... Men det var en bil som var jädrigt bra, kvalitetskänsla så det stod härliga till, gick aldrig sönder och startade jämt. Hur är det på dagens bilar?
Du verkar ju ha lite koll. Det bakersta sätet är det som ett nödsäte eller sitter man bra där?
Det kommer ju i och för sig aldrig sitta vuxna där bak men ändock kommer dessa säten att användas hela tiden då jag ahr fem barn.
Kvalitet är det detsamma som på puckuperna?
Hade tidigare i mitt liv en -76 Pickis med 400motor, blev framröstad till årets kund på lokala statoilmacken dessa år... Men det var en bil som var jädrigt bra, kvalitetskänsla så det stod härliga till, gick aldrig sönder och startade jämt. Hur är det på dagens bilar?
MF 35 3 cyl perkins, Can am outlander Max t3 2014, XYZ310 hydraulkransvagn, Tanaka 4501, hqv 345, hqv 346. Mycket leksaker men just ingen skog.
sön 25 mar 2012, 20:26#168028Jag kan tyvärr inte jämföra Suburban mot japs & tysk för de vet jag ingenting om.
Men det jag vet är att jänkarna brukar funka bra.
Iofs om man bara kör 1200 mil om året så har ju bränsleförbrukningen nästan ingen betydelse
då kommer ju komfort, krocksäkerhet och allmän feeling bra mkt högre upp på skalan.
All säten i Suburban är för vuxna och det finns ett hyfsat utrymme längst bak fastän man har
tredje raden monterad.
Men det jag vet är att jänkarna brukar funka bra.
Iofs om man bara kör 1200 mil om året så har ju bränsleförbrukningen nästan ingen betydelse
då kommer ju komfort, krocksäkerhet och allmän feeling bra mkt högre upp på skalan.
All säten i Suburban är för vuxna och det finns ett hyfsat utrymme längst bak fastän man har
tredje raden monterad.
TS
tor 29 mar 2012, 07:43#168461I går så kom jag till skott
De blev en Chevrolet Colorado Z 71 Big Cheif Crew Cab .
De blev en Chevrolet Colorado Z 71 Big Cheif Crew Cab .
Same Laser 90 4wd ,Moheda 8ton fmw kran, Zetor 6718 , Starkran
Hydrema 604
346xpg,254xpg,242xpg
Swoooosh!.. What was that? ....That was your life, mate....
Oh. That was quick.... Do I get another one? ...Sorry, mate, that was it... (Basil Fawlty)
Hydrema 604
346xpg,254xpg,242xpg
Swoooosh!.. What was that? ....That was your life, mate....
Oh. That was quick.... Do I get another one? ...Sorry, mate, that was it... (Basil Fawlty)
tor 29 mar 2012, 14:50#168486Grattis!
Men det vore ännu skojigare om du köpt en fullsize, men det blir väl nästa köp hoppas jag.
Men det vore ännu skojigare om du köpt en fullsize, men det blir väl nästa köp hoppas jag.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).