Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
Bilar
Tipps på skogsbil för ca 60-80.000
fre 20 okt 2017, 19:30#477600Farsan har kört Subaru i 30 år, jag tror att det är kvalitet rakt igenom
fre 20 okt 2017, 19:54#477608Tja, på sätt och vis väcker bilen barndomsminnen, då det sitter en boxerdiesel i den. Farsan hade nämligen fyra boxerdieslar av märket Volvo BM... 350 hette visst den modellen
/Niklas
/Niklas
/Niklas
TS
fre 20 okt 2017, 23:33#477645
Ja fast i BM 350 boxer sitter det inte boxermotor,
det är bara en modellbeteckning som tex BM terrier och buster o.s.v
Riktiga traktor dom där boxrarna iaf
Grattis till bilköpet, det där är riktiga bilar
Niking skrev:Tja, på sätt och vis väcker bilen barndomsminnen, då det sitter en boxerdiesel i den. Farsan hade nämligen fyra boxerdieslar av märket Volvo BM... 350 hette visst den modellen![]()
/Niklas
Ja fast i BM 350 boxer sitter det inte boxermotor,
Grattis till bilköpet, det där är riktiga bilar
lör 26 okt 2024, 12:26#859583Funderar på att köpa en Honda Crv 2002 2.0 bensin av en kollega. 22t mil. Nån med erfarenhet av denna? Borde vara passlig andra bil med ok kvalitet.
Har den advekat 4wd för snöiga och leriga skogsvägar tro?
lör 26 okt 2024, 12:42#859585
Jag har en CRV 2.0 -03 (gen 2 liksom denna). Har aldrig haft några större problem, enda större reparation jag gjort är byte av kondensor- och kylarfläkt. Ser man bara till att byta olja i låda och transmission (min är automat) så håller de i evighet. Enda nackdelen är väl att fyrhjulsdriften är av typen som går i när den behövs, man kan alltså inte spärra driften. Kör en del på skogsvägar som kan vara både leriga och snöiga men har hittills aldrig kört fast.
Andreas683 skrev:Funderar på att köpa en Honda Crv 2002 2.0 bensin av en kollega. 22t mil. Nån med erfarenhet av denna? Borde vara passlig andra bil med ok kvalitet.
Jag har en CRV 2.0 -03 (gen 2 liksom denna). Har aldrig haft några större problem, enda större reparation jag gjort är byte av kondensor- och kylarfläkt. Ser man bara till att byta olja i låda och transmission (min är automat) så håller de i evighet. Enda nackdelen är väl att fyrhjulsdriften är av typen som går i när den behövs, man kan alltså inte spärra driften. Kör en del på skogsvägar som kan vara både leriga och snöiga men har hittills aldrig kört fast.
Hellre en tom bensindunk i handen än tio fulladdade batterier utspridda i skogen
lör 26 okt 2024, 20:29#859615Tack för infon. Jo denna jag sneglar på är manuell och gen.2 också.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).