peugeot expert 2003 fjärrkontroll

Kommentar  10 inlägg  472 visn.  2 följer
Användarvisningsbild

peugeot expert 2003 fjärrkontroll

virre82  
#624443 Hej jag har två nycklar till bilen, bägge funkar i dörrar och tändningslås men fjärrknappen går inte, det går alltså inte att låsa upp med ett knapptryck. (det har inte gått sen jag köpte bilen) jag har bytt batteriet i fjärren. Men det går ändå inte.

Är det någon ritual man måste genomföra med nyckeln och knapparna?

Jag vet inte om fjärren funkar överhuvudtaget, går det att testa?

TS
Användarvisningsbild

Re: peugeot expert 2003 fjärrkontroll

virre82  
#624742 Okey nu vet jag helt säkert att fjärren fungerar och skickar signal på bägge knapparna.

Testet, "få igång myrornas krig" på tvn och ratta in frekvens 433 tydligen har nästan alla fjärrar den freknsen. Och man får en stor störning i i kriget, i mitt fall fick jag breda svart/vita linjer över hela bilden.

TS
Användarvisningsbild

vinterrojarn  
#624796 Kollat relät som styr central låset?

Användarvisningsbild

virre82  
#624837 Ursäkta, jag var otydlig. C-låset funkar bra i framdörrarna med bägge nycklarna när jag sticker in dem i låsen och låser upp och igen samt att bilen går att starta med bägge (STARTSPÄRR)? det är just när man ska låsa upp med den nyckeln som har fjärrupplåsning på knapp som inte funkar. Tänkte om man måste göra någon speciell sekvens för att synka fjärren om bilen glömt den av någon anledning. Fjärren har aldrig funkat i min ägo

TS
Användarvisningsbild

virre82  
#626622 Okey jag ger nu upp det här med fjärrlåsningen som sitter integrerad i nyckel, jag har provat allt som går nu.

Vinterröjaren du som verkar väldigt kunnig kan du vara behjälplig när jag ska sätta in en ny fjärrstyrning för bara centrallåset?

Jag beställde en enklare modell med en box, två fjärrar och ett kablage, är väll lite osäker på vara man ska ansluta det.

Jag beställde den här
http://www.wish.com/share/2872jwdexx

TS
Användarvisningsbild

vinterrojarn  
#626626 Detta kommer bli lite som,,,, hel idiot spekulerar...men bör väl gå att montera där det gamla sitter?

Bara att följa kablarna från relät...

Användarvisningsbild

Slurfi  
#626640 Bra tips det där med 433mhz på tvn, det är ju den frekvensen på de flesta hemmafjärrar.
Det där med en ritual man ska göra kan nog stämma, så är det på min Cheva om man skiftar fjärr.
Gissningsvis finns det väl nåt forum för frankofiler så det borde du ju testa först, kostar ju inget.

Användarvisningsbild

virre82  
vinterrojarn skrev:Detta kommer bli lite som,,,, hel idiot spekulerar...men bör väl gå att montera där det gamla sitter?

Bara att följa kablarna från relät...

Har bara kikat runt lite som snabbast relä har jag inte hittat, jag hitta en box under handskfacket som enligt bildelsbasen är någon styrning till Centrallås,Stod abs på ena kontakten också.
Ser ut såhär

Bild

TS
Användarvisningsbild

virre82  
Slurfi skrev:Bra tips det där med 433mhz på tvn, det är ju den frekvensen på de flesta hemmafjärrar.
Det där med en ritual man ska göra kan nog stämma, så är det på min Cheva om man skiftar fjärr.
Gissningsvis finns det väl nåt forum för frankofiler så det borde du ju testa först, kostar ju inget.

Jo jag har provat dom ritualerna jag har hittat på olika forum, men inga funkar. Jag börjar bli osäker på om jag ens har någon mottagare för fjärrlåsning.

TS
Användarvisningsbild

totte  
Slurfi skrev:Bra tips det där med 433mhz på tvn, det är ju den frekvensen på de flesta hemmafjärrar.

Fanns ett Peugeot-forum, men jag tror det ligger nere och var hur som så inaktivt så man fick inga svar. Forumet citroenakuten är däremot aktivt och där kan man fråga i offtopic även om peggan, som ju till största delen är samma som nån cittra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).