A-traktor av Nissan NP300 -10

Kommentar  128 inlägg  48605 visn.  29 följer
Användarvisningsbild

Re: A-traktor av Nissan NP300 -10

#597887 Ok, då skulle jag kolla med deras ingenjör, det finns alltid någon centralt. Jag hade primärkontakt med Besiktas kille som skötte regbesiktningen på orten men pratade även med en person centralt.

Ta även ett snack med LOH, de vet ju om det är ok med 6-Växlat och vad som händer om Appen inte fungerar.

Amarok

#598480 Tjena!
Grabben och jag håller på som bäst och ska koppla in H-can regulatorn samt app sensorn från Loh på hans -06 Navara D40, men det är ingen som råkar ha kopplingsschema på gaspedalen, osäker vilka 2 kablar som ska klippas, och vilken som är jord av dom 6 kablarna! Vi har en stålslang (flexibel) fram med kablarna från alulådan med elektroniken, men hur har ni gjord där ni lödit ihop kablarna för att det ska vara godkänt, känns ju svårt att få till med en dosa som plomberas över den anslutningen vid pedalen! Funderar på om man ska trä på små rörhylsor och fylla med silikon över lödskarvarna(givetvis krympslang först), borde ju vara ganska svårt att manipulera då! Hur har ni gjort? Lägger upp några bilder på vrålåket med! :-bd

Användarvisningsbild

#598486 Har byggt om en D22, och lagt ut lite scheman tidigare tråden, men det är ju inte riktigt samma...

Lägger ut bilder på hur vi gjorde vid gaspedalen iaf...

Lödde på kablarna vid ECM sen i stålslang till alulådan med boxen, som sen plomberades med popnitar.
När allt var klart nitade jag en plåt över kontaktdonet och stålslangen/kabeln till ECM, till höger om gaspedalen...

Vet inte om ECM sitter på samma ställe i D40 dock, men ett exempel iaf...

Lycka till!

#599134 Nu har jag bekymmer! Har kopplat in H-can regulatorn till 12v tändningsstyrd (röd kabel), svart till stift 4:à på OBD (jord),
Blå till Can H stift 6 på OBD,
Gul till Can L stift 14 på OBD.
Inte en enda diod tänds upp på regulatorn när jag slår på tändningen! Och mäter jag på kontakten(D-sub kontakten till regulatorn) så finns ström hela tiden från att tandningen går på och tills motorn stannas!
Appsensorn funkar kanon, ger man den 12v matning så kan man gasa och tar man bort signalen så är det tomgång. Men som sagt, h-regulatorn verkar inte starta!? Någon som har nått hett tips så här en lördagkväll??

#599150 Börjar misstänka att det är nått knas på H-regulatorn! Har konstant 12v på J3 utgången. Och den är till shiftlight.. men inte en enda av dom 4:à dioderna lyser eller blinkar till!?

Användarvisningsbild

Janne I skrev:Jag kan maila lite D40 ”papper ” om du har en mailadress?

Har du papper/uträkning på automat ? Med vänlig hälsning Andreas
filipellen0407@gmail.com

Användarvisningsbild

Janne I skrev:Hej
Någon som har en excel fil eller liknande för att räkna ut teoretisk hastighet med olika rullomkrets på hjulen?
Håller på med en D40 från 2011 som krånglat lite (läs jävligt mycket :(( )med elektroniken men nu är det löst och dags för besiktning snart till a-traktor.
Jag har köpt den nya h-reggen från Loh som tar varvtal och hastighet direkt via Can-bus vilket verkar smidigt, någon som provat den?

Håller på att koppla in H-Can nu till en Navara Double Cab -07 Automat.
Verkar fungera bra.
Det som strular för mig är intyget på allt.
Känns som att reglerna är lite godtyckliga.
Hade varit enklare om man haft ett intyg att följa, och i mitt fall beh jag det för en automat.
Behöver intyg på utväxlingar på 1:an + lågväxel + bakaxel.

Användarvisningsbild

Janne I skrev:Jag kan maila lite D40 ”papper ” om du har en mailadress?

Hej,
Jag söker precis samma sak.
Tar tacksamt emot lite info gällande vår navara -07 automat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).