Flu skrev:En annan fråga på samma bil. (Amarok) Hur kopplar man in elen till kåpan? Innerbelysning, högt bromsljus och elbakruta. Kåpan har en kontakt där jag tror allt är framdraget men har bilen nån motsvarande? Eller är tanken att man skall dra det själv? Nån som vet?
Bilar
Extraljus
ons 19 sep 2018, 08:27#525235Det är isof om kåptillverkaren har ett kabel lite att fortsätta med, Annars är det bara att skapa egna anslutningar. Ev kan det finnas eladaptrar på skyddet.se
tis 25 sep 2018, 09:44#525937jag har använt 4 st bosch 225 på mina bilar i många år och varit nöjd med både längd och bredd på ljuset nu funderar jag på att köpa nya så då undrar jag vad ni rekomenderar ska man köpa 4 nya 225 or eller ska man köpa något annat
det jag tycker är viktigt är att det lyser långt
tis 25 sep 2018, 10:12#525943Nbb xenon med inbyggd ballast dyra men bra
skogshasse skrev:jag har använt 4 st bosch 225 på mina bilar i många år och varit nöjd med både längd och bredd på ljuset nu funderar jag på att köpa nya så då undrar jag vad ni rekomenderar ska man köpa 4 nya 225 or eller ska man köpa något annat
tis 25 sep 2018, 11:12#525948
NBB xenon har jag nyligen fått på min Ranger. Väldigt bra ljus. Kombinerar dessa med en ledramp på taket. Dubbla knappar.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Södraskog 2 skrev:Nbb xenon med inbyggd ballast dyra men braskogshasse skrev:jag har använt 4 st bosch 225 på mina bilar i många år och varit nöjd med både längd och bredd på ljuset nu funderar jag på att köpa nya så då undrar jag vad ni rekomenderar ska man köpa 4 nya 225 or eller ska man köpa något annat
NBB xenon har jag nyligen fått på min Ranger. Väldigt bra ljus. Kombinerar dessa med en ledramp på taket. Dubbla knappar.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tis 25 sep 2018, 19:52#526025
OK för mig men jag valde bredd före längd.. Men han sa att de fanns i "pencil" variant också.
Men det är det starkaste ljus jag någonsin haft. Har i och för sig bara kört med vanliga klassika runda förut. Men ändå, väldigt ljust blir det!
Flu skrev:Ljusbild. Ska det vara.
OK för mig men jag valde bredd före längd.. Men han sa att de fanns i "pencil" variant också.
Men det är det starkaste ljus jag någonsin haft. Har i och för sig bara kört med vanliga klassika runda förut. Men ändå, väldigt ljust blir det!
mån 01 okt 2018, 09:29#526678är det någon som vet om man kan köpa nya originallyset så man istället får h4 eller xenon i strålkastarna
mån 01 okt 2018, 09:49#526679Brukar vara mer än bara lyktorna som behövs, tex den automatiska lastregleringen som måste finnas för att besiktiga

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).