tor 22 mar 2018, 16:19#504645
Spelar snart ingen roll att de förbjuder dieselbilar i stadskärnor. Kommunerna håller redan på att tvinga bort bilarna genom att höja parkeringsavgifterna.
Bosatta i centrumkärnor får idag redan betala något mellan 3 - 5 hundra kronor/månad för att parkera bilen utanför boendet, medan vi andra åker på något mellan 5 till 10 kr/timme, då gäller detta korttidsparkering.
Arbetar man inom centrum och arbetsgivaren inte kan tillhandahålla någon parkering på privat mark blir det redan nu dyrt eller omöjligt ta med bilen in till centrum.
Försöker man då undvika detta med att parkera UTANFÖR stadskärnan är det ytterst få ställen man kan stå hela dagen, många gånger får man bara parkera 2 till 4 timmar, samma gäller på affärernas kundparkeringar.
M.a.o gör snart sagt alla kommunerna det svårare dag för dag att nyttja bilen till det den är inköpt för.
Allt detta dj**la krångel + elcykelsubventioner går långsiktigt ut på att döda landsbygdens innevånare.
De som bor och jobbar i städerna ska vi på landsbygden subventionera.