Trädslag

”Skum gran”

4 inlägg 1686 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

”Skum gran”

anersimyra  
1760458963_img_7131.jpg
Är det någon som någonsin sett en liknade gran och som vet vad som orsakat detta..🤔

TS
Användarvisningsbild

Re: ”Skum gran”

rokon  
#896112Du brukar ta väldigt skarpa bilder, men tyvärr ej denna, kan det vara en tidigare rätt solitär gran med väldigt många rätt grova grenar som kapats ca en decimeter ut från stammen . Tyckte mig se ett riktskär till höger på bild dvs undersidan på den förmodade grenen? Annars aldrig sett ngt liknande? Stockholms fasoner?

Användarvisningsbild

anersimyra  
rokon skrev:Du brukar ta väldigt skarpa bilder, men tyvärr ej denna, kan det vara en tidigare rätt solitär gran med väldigt många rätt grova grenar som kapats ca en decimeter ut från stammen . Tyckte mig se ett riktskär till höger på bild dvs undersidan på den förmodade grenen? Annars aldrig sett ngt liknande? Stockholms fasoner?

Bilden är från ett inlägg på Facebook vilket är anledningen till den usla kvaliten. Inlägget är gjort i en trädgårdsgrupp där några växtforskare blev lyriska då de aldrig sett något liknande. I övrigt frågade jag en kamrat som är extremt kunnig om trädens sjukdomar, men inte ens han visste varför den ser ut som den gör.

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
#896114🤔 jag ändrar mitt omdöme om usel kvalitet då bilden är helt ok i ipaden..👀

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).