tor 14 jun 2018, 20:18#515099Den här granen passerar jag i stort sett varje dag då vi, hustrun, jag och hunden tar en tur på ägorna. När vi passerar granen är den full av liv och välmående. Helt plötsligt ser jag från altanen att den är brun i toppen och nästa dag är den heldö. C:a fyra metersgran som står lite trångt men var jättefin. Vad har hänt??? Har inte sett något liknade på mina 50 år som skogsägare.
Trädslag
Mycket märkligt.
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tor 14 jun 2018, 20:22#515101
Vad tog bilden vägen???En gång till!
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
MDin skrev:Den här granen passerar jag i stort sett varje dag då vi, hustrun, jag och hunden tar en tur på ägorna. När vi passerar granen är den full av liv och välmående. Helt plötsligt ser jag från altanen att den är brun i toppen och nästa dag är den heldö. C:a fyra metersgran som står lite trångt men var jättefin. Vad har hänt??? Har inte sett något liknade på mina 50 år som skogsägare.
Vad tog bilden vägen???En gång till!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tor 14 jun 2018, 20:22#515102
Du glömde bilden?
MDin skrev:Den här granen passerar jag i stort sett varje dag då vi, hustrun, jag och hunden tar en tur på ägorna. När vi passerar granen är den full av liv och välmående. Helt plötsligt ser jag från altanen att den är brun i toppen och nästa dag är den heldö. C:a fyra metersgran som står lite trångt men var jättefin. Vad har hänt??? Har inte sett något liknade på mina 50 år som skogsägare.
Du glömde bilden?
//Henke månskensskogsbonde
fre 15 jun 2018, 17:27#515166Kan mycket väl vara angrepp av honungsskivling, det brukar bli sådär.
https://epi-resurs.slu.se/SkogsSkada/sk ... agnosID=41
https://epi-resurs.slu.se/SkogsSkada/sk ... agnosID=41
"Det var bättre förr, men det var inte bra då heller"

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).