Senast redigerad av Älgfoderodlare ons 28 dec 2022, 21:19, redigerad totalt 1 gång.
Trädslag
Annorlunda trä(d)tråden.
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
tis 01 dec 2020, 18:31#683365...
mån 25 jan 2021, 15:23#69650111m upp hittade jag detta på en gran. Längd ca 1m.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
TS
mån 25 jan 2021, 15:40#696507Ser ut som att toppen gjort en 180 graders sväng två gånger. Vi kanske har för tunga kråkor som tynger ner det mjuka toppskottet 🙂
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
TS
ons 24 feb 2021, 21:31#702536
Dom är inte dåliga på att överleva
Skapa konto
Dom är inte dåliga på att överleva
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
tis 09 mar 2021, 19:43#704453Var o tittade på en vedhög.En annorlunda rot.
Skapa konto
Skapa konto
tis 09 mar 2021, 19:54#704457Viser att Kronoberg ligger i Småland, "Vedmaskin"
Ser ju ut till att någon har lämnat en riktig Smålandsstubbe
efter den björken där - 5 cm under markytan
Senn så ropar den väl till oss
alla; "Ja vill inte bli till ved
"
Ser ju ut till att någon har lämnat en riktig Smålandsstubbe
efter den björken där - 5 cm under markytan
Senn så ropar den väl till oss
alla; "Ja vill inte bli till ved
Jack of all trades, master of none!
tis 09 mar 2021, 20:06#704460
Mm. Blev lite mörkrädd när jag såg mina stubbar i frötallshuggningen. Nu när när snön försvunnit kändes dom lite onödigt höga.🙈
alias skrev:Vedmaskin skrev:Var o tittade på en vedhög.En annorlunda rot.
Glädjande att de inte tvekat på att hålla nere stubbhöjden! 👍
MVH
Alias
Mm. Blev lite mörkrädd när jag såg mina stubbar i frötallshuggningen. Nu när när snön försvunnit kändes dom lite onödigt höga.🙈
tis 09 mar 2021, 20:12#704461
Du får gå tillbaka med pannlampa och bågsåg en mörk natt och undanröja bevisen. 😉
Skämt åsido så blir det ju alltid en avvägning mellan att få ner stubbhöjden och att slippa fila kedjan allt för ofta. Med ett snötäcke så blir det ju inte lättare att avgöra hur pass nära markytan man lyckats komma.
MVH
Alias
Vedmaskin skrev:alias skrev:Vedmaskin skrev:Var o tittade på en vedhög.En annorlunda rot.
Glädjande att de inte tvekat på att hålla nere stubbhöjden! 👍
MVH
Alias
Du får gå tillbaka med pannlampa och bågsåg en mörk natt och undanröja bevisen. 😉
Skämt åsido så blir det ju alltid en avvägning mellan att få ner stubbhöjden och att slippa fila kedjan allt för ofta. Med ett snötäcke så blir det ju inte lättare att avgöra hur pass nära markytan man lyckats komma.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
tis 09 mar 2021, 20:29#704465
Ja när riktskäret ligger lagom högt. Så är fällskäret i vegetationen på andra sidan. Då höjer man lite till.
alias skrev:Vedmaskin skrev:Mm. Blev lite mörkrädd när jag såg mina stubbar i frötallshuggningen. Nu när när snön försvunnit kändes dom lite onödigt höga.🙈
MVH
Alias
Ja när riktskäret ligger lagom högt. Så är fällskäret i vegetationen på andra sidan. Då höjer man lite till.
sön 21 mar 2021, 14:22#705903En riktig fräckis som blev lämnad när det gallrades.Direkt invid skidspåret i byn 🤣
Skapa konto
Skapa konto
tor 25 mar 2021, 18:24#706436Den björken har lutat ett tag.
Skapa konto
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).