Trädslag

Kan detta vara masur?

18 inlägg 4858 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kan detta vara masur?

machonisti  
#801533 Ställer man en fråga såsom: Vad anser ni vara det rätta plantavståndet? så får man en massa olika svar och tankesätt men oftast kortfattade så man orkar läsa. Botten lägger upp en forskningsrapport som ingen orkar läsa.
Däremot är Botten toppen om Botten tillför en sprängskiss över en gammal motorsåg man gått bet på. Få se om Botten blir ett bottennapp eller...

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#801607 En professor uttalade sig nyss angående ungas ökande oförmåga att läsa. Att man orkar bara läsa två rader.

Tralsmo  
#801614 Angående läsning.

Nu är de ju lite utanför tråden men ja tar de ändå.

När ja gick i skolan så läste ja extremt mycke. Är ju född 1959 som referens.
I lågstadiet läste ja så mycke så ja fick inte låna så många böcker som ja ville enligt lärarna. Så många böcker kunde man omöjligt vis hinna läsa sa dom.
Faktum va att ja gjorde de alla fall.

Ja fortsatte å läsa efter skolan fast de blev ju lite tyngre böcker då.

Runt 1996 började de gå rätt tungt å läsa.
Det hör till saken att på 90talet hadde ja hur många projekt som helst igång bla annat en butik. Stressade hit å dit för jämnan.
Morsan dog 1996 ochså. Hon blev bara 63. Då började luften gå ur och sen 1998 har ja inte läst en bok.
Ja har börjat ett par 3 gånger men inte lyckats slutföra. Rätt va de är så har man inte en aning om va man läst dom sista sidorna.

Ja tror vi lever i ett väldigt splittrat samhälle med alldeles för många valmöjligheter.
Å ja märker på mig själv att det måste ganska snabbt komma till en poäng annars tappar man intresset.

Annons:
Skogsnolia 2023
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).