Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Timmerdoning Rottne?

6 inlägg 2840 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timmerdoning Rottne?

forest.  
#771937 Har hittat ett par rejäla skidor som är kanske 30cm bred och 2,5m långa gul i järn vad kan de ha suttit på när det dragit timmer?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Timmerdoning Rottne?

lodin92  
#771995 Är det en doning eller lösa skidor? Är det inte vinterskidorna till vagnarna på 60talets skotare?

Avatar Fallback

Re: Timmerdoning Rottne?

forest.  
#772010
lodin92 skrev:Är det en doning eller lösa skidor? Är det inte vinterskidorna till vagnarna på 60talets skotare?


lösa skidor med grövre infästning på mitten med axel

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timmerdoning Rottne?

lodin92  
#772019 Låter som skidorna till min stalo, googla och jämför bilder så borde du se om de är sådana.

Avatar Fallback

Re: Timmerdoning Rottne?

forest.  
#772437
lodin92 skrev:Låter som skidorna till min stalo, googla och jämför bilder så borde du se om de är sådana.



Hittar ingen bild på skidor till stalon så du får gärna lägga upp en här på hur de ser ut? finns det någon som behöver eller köra dem till järnskrot?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timmerdoning Rottne?

lodin92  
#772441 Ej mina utan en bild jag hittat på internet. Mina fäst i centrumtapparna istället för naven. Bör finnas någon som saknar till sin vagn så testa de först.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).