Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Elschema Valmet 701

3 inlägg 6207 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Elschema Valmet 701

gylto  
#463741 Hej
Undrar om någon här kan ha elschema till 701 eller 901. Håller på och lagar en EME-spak till en ombyggd 701-a med DASA 380B med 8V till grip-funktionerna och en 3:e funktion, öppna och res aggregat. Nu var trådar klippta och komponenter borta när jag fick spaken så jag vet inte riktigt hur det ska vara, men tror jag har löst det med 7808, kondingar, motstånd och diod, men vet inte Valmets standard kabelmärkning för plus och minus. Aktuella kablars numrering är 225/16 och nr 5, antar att första är - och andra är + men ej säker. Inga problem att mäta upp på plats, men maskinen står hos ägaren en bra bit härifrån.
Glad för svar Mvh Henrik



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Elschema Valmet 701

neslund  
#540396 Hej, kommer såhär en tid efter. Fick du tag i något schema till dessa spakar? Är själv i renoverings tider.

Avatar Fallback

Re: Elschema Valmet 701

gylto  
#540429 Hej
Ja det var ett tag sen nu, men jag fick tag på ett gammalt schema, (se bifogade bilder) och antecknade vad som är vad. Kabel 225=16= minus och kabel 5= plus.

//Henrik

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).