Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Partner c6? Med avbarkningstillsats.

4 inlägg 3316 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Partner c6? Med avbarkningstillsats.

Nibbe  
#866060Hej! Ny på forumet.

Samlat på mig en del gamla sågar genom åren då jag ärvt pappas intresse, och fick nyligen två sågar av en kompis. Bland annat denna som jag tror är en partner c6, med en tillhörande avbarkningstillsats. Ingen jag pratat med har sett något liknande tillbehör och inget jag lyckats googla fram har liknat detta heller. Däremot har jag sett all världens andra tillbehör till sågen. Av serienumret (22) att döma är det ju antingen en väldigt tidig grej, eller väldigt opopulär. Sågen i sig verkar rätt komplett vad jag sett än så länge, bra komp och gnista, men saknar själva ”v-bandet” att hålla ihop svärddelen och motorkroppen.

TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Partner c6? Med avbarkningstillsats.

Nibbe  
#866061Så här i efterhand känner jag väl att det kanske hade passat bättre i handhållna maskiner, men hakade upp mig på ”äldre” i kategorin. Men nån moderator kanske kan fixa det om det ligger fel.

TS
Användarvisningsbild

skogsBG  
#866065👍 Kul med det ovanliga tillbehöret ! En tidig multimaskin. Finns även en motoråra till roddbåten och ett jordborr . Nån som vet om fler tillbehör ? Fin samling !

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#868334Fint, en McCulloch intill antar jag.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
<FTG
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).