Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Skogshistoria - går i graven-Gamla skogsinstruktionsböcker

4 inlägg 1922 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogshistoria - går i graven-Gamla skogsinstruktionsböcker

Skogsgenerationer  
#854606 Hej,
Min nu döde far var nog den siste av tre generationer som nördade ner sig i ämnet skogsbruk.
Mycket material är såklart slängt då ingen är intresserad av sådant
Jag funderar på om jag ska spara ihop det lilla som blivit klar och så försöka finna någon nörd som vet var det kan få bäst nytta?
Eller om det bara är att slänga?
Jag börjar med skogsinstruktionshandböcker till något som heter skogstraktor ks-836/45/46
och kockum nordverk ks-875 och skogstraktor ks -861 🤔

TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner

Re: Skogshistoria - går i graven-Gamla skogsinstruktionsböck

Bosse1  
#854609 Scanna och lägg upp på Maskinisten 😀 .
https://www.maskinisten.net/downloads.php?view=search

AKKAMAAN  
#854852 Jag har skannat in en hel del skogslitteratur som jag har lagt upp på mitt Google konto och gjort tillgängligt för allmänheten. Har deesutom laddat ner massor från Maskinistens Download bibliotek pga av att Maskinisten Downloads kräver nedladdning lokalt på dator/platta/telefon innan det går att läsa. Det är i princip samma problem med "Biblioteket" här på skogsforum.
Sen är det ju en massa arbete att skanna dessa gamla Kockumsböcker så är man inte nörd själv så kan det känns som oöverkomligt att göra. Jag rekommenderar att du annonserar detta på någon av grupperna (Länkade) Skogsmaskinnostalgi (16300 medlemmar) eller gruppen Kockums SMV Skogsmaskiner på Facebook. Jag garanterar att det finns nördar där som är villiga att betala portot om du skickar med PostNord.

Användarvisningsbild

aw93se  
#856163 Hej, Jag är absolut intreserad av detta. Håller på med lite äldre små maskiner.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).