Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Volvo bm 868 hjälp!

3 inlägg 4310 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Volvo bm 868 hjälp!

martin_johanssonn  
#552362 Hej.

Har blivit erbjuden att köpa en 868. Problemet är att den inte vill starta. Och att jag vill få hem den till verkstan som ligger 13mil bort från skotaren.

Hade gått hyfsat lätt om kranen vore ihopvikt. Och midjan stått rakt.

Nu blir den alldeles för hög att köra hem på släp.

Så nu undrar jag om nån har koll på om det skulle gå att koppla hydraulslangar från bonntraktorn direkt till ventilpaketet och på så sätt köra kranen. Svängen vet jag inte om den går genom paketet.

Så ni som har koll på dessa får gärna svara.

Hälsningar Martin



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Volvo bm 868 hjälp!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552365 Allt går ju men du lär få krångla en hel del innan det funkar. Är nog lättare om du tar loss slangarna så orkar du nog vika ihop den med lastartraktor, spännband och kreativitet.

Avatar Fallback

Re: Volvo bm 868 hjälp!

martin_johanssonn  
#552382
Skogsola skrev:Allt går ju men du lär få krångla en hel del innan det funkar. Är nog lättare om du tar loss slangarna så orkar du nog vika ihop den med lastartraktor, spännband och kreativitet.



Är det inte bara in och retur från ventilpaketet?

Det är inte så bara att vika ihop en kran heller. Att ta loss slangarna ser jag som bara kladdigt. lättare då om nån sitter i hytten och släpper på trycket genom ventilerna.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).