Jakt och Fiske

Söker mindre jaktmark – fokus på viltvård och skog i balans

4 inlägg 372 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Söker mindre jaktmark – fokus på viltvård och skog i balans

Eric LIlja  
#902983Söker mindre jaktmark – fokus på viltvård och skog i balans '

Jag söker egen jaktmark, där jakten ska bedrivas med tydligt fokus på viltvård och långsiktig balans mellan klövvilt, skog och mark. För mig är jakt ett verktyg för förvaltning lika mycket som för livsmedel. Jag jagar för mat, inte troféer, och tar alltid tillvara hela viltet. Kött delas gärna med markägaren enligt överenskommelse.

Jag tog jägarexamen 2010 och har god praktisk erfarenhet av ansvarsfull jakt och viltvårdsarbete. Jakten bedrivs lugnt och selektivt, anpassad efter markens bärighet och med målet att minska betestryck och bygga hållbara viltstammar över tid.

Jag har genomfört kursen Skogen och klövviltet, med särskilt fokus på sambandet mellan klövviltstammar, betesskador, föryngring och skogsproduktion. Därutöver har jag studerat faunistik och floristik vid Linköpings universitet, vilket ger mig en bred förståelse för samspelet mellan vilt, vegetation och markanvändning.

Utöver traditionellt jaktarrende är jag öppen för mer begränsade upplägg, exempelvis småviltsjakt, fågeljakt eller riktad predatorjakt där behov finns.

Jag värdesätter tydliga överenskommelser och söker ett upplägg där jag kan engagera mig aktivt i viltvården i dialog med markägaren, exempelvis genom avskjutningsstrategi, uppföljning av betesskador, viltåtgärder och löpande utvärdering.

Jag utgår från Borensberg östergötland men kan resa för rätt mark. Betalar självklart skäligt pris.
En generell viltvårdsplan finns framtagen och delas gärna vid kontakt.

MVH Eric Lilja
0727017370
ericliljan@gmail.com

TS
Bengtssons båtar

Re: Söker mindre jaktmark – fokus på viltvård och skog i bal

Mikko  
#903031Finns det ingen bonde, markägare runtomkring där du bor som har problem med vildsvin och vill ha hjälp att skjuta bort några? Du värkar ju vara välutbildad och förhoppningsvis erfaren jägare.

Användarvisningsbild

Eric LIlja  
#903040Hej. 😀
Jag är ute efter ett mer långsiktigt upplägg med fokus på jakt och viltvård, snarare än enstaka skjuttillfällen.

TS
Användarvisningsbild

Eric LIlja  
#903489Ingen skogsägare i Östergötland med omkrets som kan tänka sig hyra ut några hektar mark till småviltsjakt.

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).