Jag söker egen jaktmark, där jakten ska bedrivas med tydligt fokus på viltvård och långsiktig balans mellan klövvilt, skog och mark. För mig är jakt ett verktyg för förvaltning lika mycket som för livsmedel. Jag jagar för mat, inte troféer, och tar alltid tillvara hela viltet. Kött delas gärna med markägaren enligt överenskommelse.
Jag tog jägarexamen 2010 och har god praktisk erfarenhet av ansvarsfull jakt och viltvårdsarbete. Jakten bedrivs lugnt och selektivt, anpassad efter markens bärighet och med målet att minska betestryck och bygga hållbara viltstammar över tid.
Jag har genomfört kursen Skogen och klövviltet, med särskilt fokus på sambandet mellan klövviltstammar, betesskador, föryngring och skogsproduktion. Därutöver har jag studerat faunistik och floristik vid Linköpings universitet, vilket ger mig en bred förståelse för samspelet mellan vilt, vegetation och markanvändning.
Utöver traditionellt jaktarrende är jag öppen för mer begränsade upplägg, exempelvis småviltsjakt, fågeljakt eller riktad predatorjakt där behov finns.
Jag värdesätter tydliga överenskommelser och söker ett upplägg där jag kan engagera mig aktivt i viltvården i dialog med markägaren, exempelvis genom avskjutningsstrategi, uppföljning av betesskador, viltåtgärder och löpande utvärdering.
Jag utgår från Borensberg östergötland men kan resa för rätt mark. Betalar självklart skäligt pris.
En generell viltvårdsplan finns framtagen och delas gärna vid kontakt.
MVH Eric Lilja
0727017370
ericliljan@gmail.com
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto