tor 27 jun 2024, 06:20#848133Ett tips till er som handladdar...lägg inte ert anteckningsblock med laddata i pannrummet när ni flyttar grejer. Någon tyckte den var lätt att tända med i pannan...
Så nu är det att börja om från början (de vanligaste recepten kommer jag ihåg), men är det någon som har en startvikt på kula är man tacksam👍. Kör mestadels med Norma 200,201. Men! all input är tacksam då bockjakten börjar snart.
Tror jag ska lägga in recepten i datorn framöver....svårare att tända med.
Jakt och Fiske
6PPC bränt upp laddboken...
TS

fre 28 jun 2024, 05:06#848268Jag har alltid haft recepten på datorn, i en pärm och på en "sticka".
Pärmen har försvunnit ibland och dykt upp igen, datorer har pajat men det har alltid funnits back-up.
Jag har under resans gång sållat bort alla krut förutom Vihtavuori N140 (med laddrecept på nätet för många kulor), under min laborerande tid körde jag med norska "Ladeboken" eller så ringde jag en farbror på Norma för laddtips. (nedlagd service)
Raggarö
Pärmen har försvunnit ibland och dykt upp igen, datorer har pajat men det har alltid funnits back-up.
Jag har under resans gång sållat bort alla krut förutom Vihtavuori N140 (med laddrecept på nätet för många kulor), under min laborerande tid körde jag med norska "Ladeboken" eller så ringde jag en farbror på Norma för laddtips. (nedlagd service)
Raggarö
lör 29 jun 2024, 12:31#848411Håller helt med dig, hädanefter blir det hängslen och livrem. "Sticka" och pärm.
Och visst är det så @Raggarö. Finnarnas krut är svårslaget, i all fall i 6ppc är den väldigt tacksam! Råkar dock ligga på lite Norma krut, så det hade varit tacksamt att laborera lite med detta.
Ska titta närmare om norska ladeboken..kan bli ett inköp här känner jag 😉 .
Tack för tipsen!
Och visst är det så @Raggarö. Finnarnas krut är svårslaget, i all fall i 6ppc är den väldigt tacksam! Råkar dock ligga på lite Norma krut, så det hade varit tacksamt att laborera lite med detta.
Ska titta närmare om norska ladeboken..kan bli ett inköp här känner jag 😉 .
Tack för tipsen!
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).