Jakt och Fiske

Byxor för jakt och fritid

2 inlägg 2020 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Byxor för jakt och fritid

HQTax  
#776520 Hej på er!

Som rubriken lyder så är jag på jakt (hehe) efter ett par byxor för jakt och fritid och tänkte höra efter några tips.

Jag går för det mesta när jag jagar, antingen med hund eller smygjakt, så jag letar efter ett par tåliga, smidiga och helst så vattenavvisande som möjligt, utan att det blir som ett par regnbyxor.

Har idag ett ställ från engelsons som tyvärr på något vis är omöjligt att gå normalt i, sömmarna spänner men byxorna för övrigt passar bra och relativt vattenavvisande.

Kör därför mest med ett par byxor från RevolutionRace som är smidiga och sköna. Jag har försökt att vaxa dem enligt instruktion men lyckas inte få till så bra vattenavvisande yta.

Så nu prövar jag att höra med er, som är mycket i skog och mark om ni har några tips på sjyssta byxor?

Ha det gott!



   TS
Avatar Fallback

Re: Byxor för jakt och fritid

enbhen  
#776574 Hej,

Mitt tips är RevolutionRace som du redan har ett par av, se länk nedan för deras guide:

https://www.revolutionrace.se/hjalp/Byxguiden

Jag har använt olika byxor från lundhags, fjällräven, bergans, helly hansen m.fl. och tycker RR är grymma! Väger man även in priset så blir det ännu bättre.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).