Jakt och Fiske

Jaktlag söker arrende i Östergötland

1 inlägg 1811 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jaktlag söker arrende i Östergötland

Tonsbergsjakt  
#735760 Vi är ett mindre jaktlag som består av tjejer och killar i blandad ålder mellan 28-50 år som söker mark att arrendera då vår nuvarande mark tyvärr fått in väldigt mycket varg vilket gjort att vi inte längre kan bedriva hundjakt.

Vi är i dagsläget 5 personer men beroende på storlek av eventuell mark så är tanken att vi kommer vara mellan 4-10 pers. Vi har tillgång till 3 hundar, varav en är champion och sen min egen wachtel på 7 månader som jagas in och har visat fina egenskaper på allt klövvilt +hare samt ställer älg och visat intresse för vildsvin(men är inte riktigt mogen för svinen än)
Tillsammans har vi i laget stor erfarenhet av all traditionell jakt samt skyddsjakt på vildsvin, dov och svartfågel vid stall. Har även en fd styckare med i laget vilket försäkrar god omhändertagning av viltet.

Viktigt för oss är förutom ett stort säkerhetstänk, såklart, ett långsiktigt och lyhört samarbete med markägare där man har en öppen dialog om hur marken och viltet ska förvaltas så alla blir nöjda. Ställer gärna upp med hjälp i andra saker också där vi kan om så behövs.

Vi söker en mark i Östergötland med omnejd, vargfri och helst utan större vägar mellan 100-300 ha. Finns där stuga för övernattning (ev möjlighet att använda som sommarstuga) och/eller sjö med fiskemöjligheter är detta ett stort plus, även vattendrag då vi är ett par som gillar fågeljakt väldigt mycket.

Då jag gärna vill komma ut mer med valpen är även mark där jag skulle kunna få träna henne (utan att arrendera) av intresse så hon får den stimulans hon behöver utan att riskera att falla offer för större rovdjur.

Om detta låter intressant och ni har något eller vet om något som skulle passa så får ni gärna höra av er till mig för vidare dialog eller frågor!



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).