Jakt och Fiske

Mössens år?

7 inlägg 2470 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mössens år?

Elmhult  
#671130 Hur har ni det med möss?
Jag tycker att detta år varit det värsta jag kan komma ihåg. Otaliga möss har fångats i fällorna. Ändå har de små djävlarna lyckats äta en krage på min snordyra overall, ett regnställ, fårfodersäckar, en tunna på en vildsvinsåtel, lyckats drunkna i fårens vattenkar trots räddningsplanka, grävmaskinens golvmatta, madrass i jaktstugan etc. Vi fångar runt 4-5 om dygnet men det har inte avtagit. Vår katt har även hon fullt upp. 🤬 🤬



   TS
Avatar Fallback

Re: Mössens år?

Axl  
#671142 Var mer än vanligt här också. Brukar fånga ett par varje höst men det har inte slutat efter förra hösten.

Användarvisningsbild

Re: Mössens år?

Traktordave  
#671143 Galet mycket vid vår gård i Blekinge.
Värsta året på 20 år enligt mina föräldrar.
Dom fångar galet med möss. Trots fällor av olika slag, som hittills hållit dom utanför huset är mössen nu i väggarna.
Anticimex fick komma. Enligt dom fanns det väldigt mycket föda förra hösten så stor population, kanske i kombination med mild vinter gör att det väldigt mycket skogsmöss.
Mössen är, enligt Anticimex, desperata efter att hitta mat just nu. Därför äter dom på allt.
Har gått en spolarslang på bilen. Och när pappa var i skogen och tyckte det var rörigt i ryggsäcken och skulle städa den, ut hoppar tre möss...;)

Användarvisningsbild

Re: Mössens år?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#671185 En spolarslang här också :sad:

Användarvisningsbild

Re: Mössens år?

Traktordave  
#671253 På tal om möss.
Var hemma hos mina föräldrar och vi var på väg att åka hem. Pappa precis fångat en mus i en bur. En av sönerna frågar farfar vad som ska hända musen. Den tar farfar hand om svarar vi, och åker hem.

När vi träffar farfar nästa gång, frågar mellansonen, hur mår musen?
Vi tittar frågande på varandra. Ja, du skulle ju ta hand om den, säger sonen. Vi syftade på ett annat sorts ta hand om...;)

Användarvisningsbild

Re: Mössens år?

Granstorp  
#671545
1601927865_6525d1c3-5176-426c-94a7-22635a97d2d3.jpeg


Förbannade mus!

Avatar Fallback

Re: Mössens år?

Axl  
#671550 Jag kunde inte förstå varför jag drällde så när jag skulle mata katten häromdagen. Visade sig vara ett mushål i botten på påsen...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).