Jakt och Fiske

En förtroendekris för Naturvårdsverket

3 inlägg 1588 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

En förtroendekris för Naturvårdsverket

Skogsvaktaren  
#591589 En aktivist och profilerad jakt motståndare som varit anställd/inhyrd i massor av år på Naturvårdsverket har läckt på grund av att denne fått tillgång till hemliga register över jägare som dödat rovdjur..
GD försöker framställa det som en förmildrande omständighet. Försvårande omständighet anser jag.
Det finns en ökad hotbild mot jägare, där de utsätts för hot och sabotage. Hur arbetar Naturvårdsverket för att säkerställa säkerheten för jägarna?
Det måste till ett paradigmskifte i myndighetsstyrningen.
Visst ska vi ha fristående myndigheter, men ur en demokratisk synvinkel är detta väldigt allvarligt.

https://svenskjakt.se/start/nyhet/gener ... xfTK6_53gg



   TS
Avatar Fallback

Re: En förtroendekris för Naturvårdsverket

Avslutat-01  
#591598 i bästa fall så får väl chefen gå med några miljoner i avgångsvederlag....i sämsta fall så händer inte ett skit

Avatar Fallback

Re: En förtroendekris för Naturvårdsverket

Avslutat-02  
#591599 Verkligen seriöst från en myndighet att inte kontrollera och utreda personer som man anlitar som konsulter.....

Känns väldigt tryggt att veta att våra myndigheter inte ens klarar av en enkel syssla, men att belägga folk med avgifter det går bra det....

Svenska myndigheter är värdelösa på att vara effektiva och säkra, de är bland de sämsta i världen på att hålla en seriös verksamhet, för det ska befolkningen göra åt dem, medans man ändå ska tillföra skattepengar till myndigheterna och dess verksamhet.....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).