Jakt och Fiske

Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrott

98 inlägg 25446 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

axwell  
#537196 Hoppas han har trovärdig förklaring till "giftet " som polisen beslagtagit.

Rimligen bör det finnas fingeravtryck + DNA på förpackningen.

Hela texten finns i dagens Aftonbladet.

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

rokon  
#541913 Åklagarens huvudvittne hoppar av; https://www.jaktjournalen.se/jaktharvan ... hoppar-av/
"De satt frihetsberövade och isolerade i upp till 31 dygn och polisen genomför en massiv teknisk undersökning av beslagtaget material. Bland annat har man förgäves letat efter rester av uppeldade vargar vid AB Karl Hedins sågverk i Karbenning."

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#541970 Hade verkligen varit roligt att få veta vad som verkligen hänt, vad som är sant eller ej...

Kollade på en sida som inte riktigt gillar jakt, enligt dom finns det bara två alternativ...
Man har mutat vittnet
Eller man har hotat vittnet

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

Samlarn  
#541998
Zixten skrev:Hade verkligen varit roligt att få veta vad som verkligen hänt, vad som är sant eller ej...

Kollade på en sida som inte riktigt gillar jakt, enligt dom finns det bara två alternativ...
Man har mutat vittnet
Eller man har hotat vittnet


Kanske därför de ofta är maskerade den här grupperingen, man vet aldrig när man måste hota eller muta nästa gång å vem fan vill visa nyllet då =))

Avatar Fallback

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

Umea  
#560179 Man slutar aldrig att förvånas !

https://www.jaktjournalen.se/huvudvittn ... k-sjukdom/

Ha en Trevlig dag !

Vänliga Hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

ananders  
#560208
Umea skrev:Man slutar aldrig att förvånas !

https://www.jaktjournalen.se/huvudvittn ... k-sjukdom/

Ha en Trevlig dag !

Vänliga Hälsningar från Umeå


Var och lyssnade på industriledaren i fråga för ca 3 veckor sedan och stämmer hans version så är det svenska rättsystemet verkligen ute på hal is.
Både vad det gäller detta så kallade vittnet och utredningsmetoder.

Avatar Fallback

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

isteskog  
#560223 Var på en träff med Rundvirke där Karl Hedin talade. Man kan tycka vad man vill om vargen, men stämmer det han sa om rättsväsendet i Sverige så är vi en bananrepublik bland allra andra sådana! 😱

Avatar Fallback

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

Avslutat-02  
#560228 Fram till dessa att åklagaren lagt fram sin bevisning, så lyssnar jag lika mycket på herr karl Hedin som folk gjorde på mig när jag var anklagad för vållande.

Nu är vittnet borta, och verkar om man skall tro henne, ha hittat på allting.

Men vid avlyssning så får utredarna fram en bild där karl Hedin skulle ha varit delaktig och aktiv.

Vad det sedan handlar om det endast de och de som hört samtalen.

Men att döda rovdjur på ett sätt som framkallar lidande för åtminstone mig förbannad, okej skjut djuret då....

Ta det olagliga beslutet att döda ett rovdjur.. gör det... Men om du nu vill vara en riktig karl stå då för fan va med va du gjort, spring inte och göm dig.

Lägga ut gift eller annat trams.

Jag har aldrig sett varg, men björn har jag hemma på gården, och inte fan skämmer den mig. Lodjur, finns i berget ovanför..

Det som kan skrämma mig är när folk tar lätt på djurliv, va har många av Sveriges djur gjort för fel.

Kom inte med nå jävla dravel om Kolmården och arbetsplats olyckan där, det är vårat fel och endast vårat fel.

Djur är djur.

Jag vill inte spränga älgar till döds heller när de äter upp skogen, eller rådjur som äter upp buskar och blommor mm.

Jag lägger varje vinter ut hö till djuren, öppnar bäckar så att vatten finns tillgängligt.

Sparat asp virke till rådjuren att gnagga på och sälg i åkerkanterna.

Jag känner inte karln, och jag har ingen avsikt att göra det heller, men om karl är oskyldig så är jag den första att från en av Sveriges befolkning be om ursäkt för hur han blivit behandlad...... Jag har fortfarande inte fått ursäkter för hur jag blev behandlad och blir behandlad av vissa människor. Så jag vet hur det känns att sitta där,,,, och vänta,,,, vänta,,,, vänta.....

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

T Landström  
#560285 Lägga ut gift känns lite långsökt...särskilt om han själv är hundförare och jagar på skogen...och om det finns tunga bevis borde det funnits ett åtal vid det här laget!

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

ananders  
#560298
T Landström skrev:Lägga ut gift känns lite långsökt...särskilt om han själv är hundförare och jagar på skogen...och om det finns tunga bevis borde det funnits ett åtal vid det här laget!


Enligt Karl skulle inte han själv lagt ut giftet, utan han skulle enligt vittnet lämnat över giftet till vittnets man som också är en av de misstänkta i utredningen. Han skulle i sin tur lagt ut giftet.

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

T Landström  
#560675
ananders skrev:
T Landström skrev:Lägga ut gift känns lite långsökt...särskilt om han själv är hundförare och jagar på skogen...och om det finns tunga bevis borde det funnits ett åtal vid det här laget!


Enligt Karl skulle inte han själv lagt ut giftet, utan han skulle enligt vittnet lämnat över giftet till vittnets man som också är en av de misstänkta i utredningen. Han skulle i sin tur lagt ut giftet.


Tycker fortfarande det känns långsökt...
Känns inte som man skulle vilja släppa sina hundar om man vet att det finns gift i skogen...

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

halvproffs  
#566658 Karl Hedin kom igår till Hedesunda och talade inför ett näst intill fullsatt Folkets Hus.
Ganska mastigt och tungt anförande med lite roliga inslag som lockade till skratt.
Handlade om maktmissbruk och som Karl tyckte en hämnd för hans motstånd mot varg.
Han tyckte lika som mig om att demokratin är hotad iom att tjänstemän på olika institutioner kan sätta sig över lagen utan att bli straffade.
Tjänstemannaansvaret måste tillbaka annars kommer det även i framtiden bli många som får ett elände.
Har själv fått känna på hur det är att bli utsatt av Länsstyrelsens respektlösa handlingar. Har iaf fått ursäkt av dom 2ggr.

Nu vill Ls att 15000 utvalda personer ska fylla i ett formulär om hur man tycker att kustbandet utanför Gävlekusten ska utvecklas så att besökare ska besöka området.
Mejlade tillbaka att så länge skarven dödar öarna förvarv och det luktar skit svarar jag inte på enkäten och tror ni verkligen att folk söker sig dit med tanke på dom förutsättningarna?
Talade med det om en kompis som är riksdagsman och han var också väldigt irriterad över detta.

Undrar vilken planet dom kommer från.
Tror Famag har rätt där att dom söker upp gymnasister som går naturvetenskaplig linje och erbjuder jobb om dom tycker som Länsstyrelsen.

Avatar Fallback

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

Avslutat-02  
#566662 Ja va ska man säga,,, skit dras till skit.

Vill man bara ha idioter och ja sägare då anställer man sånt.

Användarvisningsbild

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

rokon  
#573539 Ett par turer till

"AktuelltPublicerad: 2019-06-27 20:04
Svea hovrätt har i dag hävt beslaget av Karl Hedins vapen, gevärspipa, magasin och ammunition, efter att miljöåklagare Lars Magnusson har backat. Han påstår alltså inte längre att det sköts någon varg den 26 oktober förra året."

"AktuelltPublicerad: 2019-06-28 17:02
Turerna kring Karl Hedins vapen har tagit en ny vändning. Trots att Svea hovrätt i går beslutade att häva beslaget av vapnen har rättsavdelningen vid polisregion Bergslagen i dag omhändertagit dem i väntan på dom.
Beskedet kommer från kriminalinspektör Anna Bergquist, artskydds- och kulturarvsgruppen på utredningssektionen Noa. "

Källa;
https://www.jaktojagare.se/kategorier/a ... -20190627/

Avatar Fallback

Re: Industriledare och miljardär anhållen för grovt jaktbrot

husqvarna_med_sthil  
#573636 Det har kommit fram mer och mer att detta är en vendetta. Mannen ifråga har varit mycket negativt inställd till varg och hur man har skött det både från politiskt håll och myndigheter. Han skrev en bok om jägarna i Lillhärdalsfallet där han drar fram det ena efter det andra och lyser också upp misstag som begåtts så att myndighetspersoner hamnar i rampljuset.
Jag trodde inte att sådant kunde utlysa rena hämndaktioner, det ska inte kunna göra det i ett land där det fria ordet råder men ju längre det här får pågå och hur svängarna är tagna, hur man agerat och på vad man agerat börjar jag nu bli allt mera övertygad om att det är just detta som hänt. Han har blivit utsatt för samma behandling man utsatte de jägare han skrev om, detta utan tillräckliga bevis för åtal, för det kommer inget åtal ? Åklagaren slår sig för bröstet och talar storsint om allt han har och att åtal ska väckas men det kommer det aldrig att göras för man har förmodligen inte på benen, detta är en vendetta. Åklagaren verkar försöka nå status i en högre samling av åklagare och andra gröna maktgalningar på Eu-nivå.

Viktigt att poängtera är att det här är samma samling människor som gärna ser obrukade beslagtagna skogar i bland annat Sverige. Om man vill hålla på med skogsbruk, jakt och annat bruk på landsbygd så bör man reagera på vad som händer i ett större perspektiv än den enskilda frågan med CH. Det är samma rörelse, samma gäng.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).