Jakt och Fiske

Vildsvinsfällor

34 inlägg 10560 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#728392 Finns det fler än Pantera, sinkabirum och Lotin som är godkända i Sverige?

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

Amatörhuggare 62  
#728492 😆😆😆 Kan jag omöjligt tro. Det måste sitta en terapeut med i svenska fällor.[/quote]

Och ägarn måste, ha en kurs, och ännu ett plastkort. Kanske i grisrosa m ett tryne på 😀

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

Elmhult  
#728498
Amatörhuggare 62 skrev:😆😆😆 Kan jag omöjligt tro. Det måste sitta en terapeut med i svenska fällor.


Och ägarn måste, ha en kurs, och ännu ett plastkort. Kanske i grisrosa m ett tryne på 😀[/quote]
Så mycket strul för att hålla fiskmåsarna i Stockholm tysta...

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

djkj  
#734614 Grannen som har ett större lanbruk köpte en fälla för över 20,000kr för ett par år sen och la ner
mycket möda på att mata in dom med majs och ärtor.
han lyckades få två årsgrisar i den på 2 år trots seriöst arbete med att locka dom.
Så även han gav upp och sålde fällan.
Det är nog svårt att lura dom.

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

Elmhult  
#734615 För 20,000 kan man ta semester några dagar och köpa ett mörkersikte och möjligen fälla fler grisar. Och det låter betydligt roligare att göra så.

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

nilsszzon  
#734664 Min markgranne tog 75grisar på en månad på 55ha så visst funkar fällor , men är känsligt för placering så uteblir resultat så flytta har de sagt som har fälla

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

Elmhult  
#734665 Sjuttiofem!!!! Herrej... Grisfest.

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

nilsszzon  
#734670 Ja det var på den månaden och på nytt ställe , fällan har levererat mer men det var otroligt mkt på det stället
Jag tycker det är fel med fällor men var och en gör sitt på den marken de nyttjar

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

torpöbo  
#734672
nilsszzon skrev:Min markgranne tog 75grisar på en månad på 55ha så visst funkar fällor , men är känsligt för placering så uteblir resultat så flytta har de sagt som har fälla

Då kan han åtminstonne bjuda dom lokala jägarna på helstekt vildsvin. Fällfångat är bra. Det blir inte lika mkt köttförstöring som med jagad gris.

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

nilsszzon  
#734682 han har fått samtal från jägare med marker 5km bort.. men av helt andra orsaker....

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

Elmhult  
#734684
nilsszzon skrev:han har fått samtal från jägare med marker 5km bort.. men av helt andra orsaker....

🤣 🤣 🤣 Undrar varför. Nåja, grisbrist har vi då inte. Fler som honom!

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#734967 Har man någon form av avsättning för 75 grisar, eller grävs de bara ner?

En bekant lyckades ta sju samtidigt och då var frysen full hos alla bekanta, de blev nedgrävda.......samtidigt som en granne matade grisar med tonvis potatis. Märklig värld.

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

Elmhult  
#734969
D Brown skrev:Har man någon form av avsättning för 75 grisar, eller grävs de bara ner?

En bekant lyckades ta sju samtidigt och då var frysen full hos alla bekanta, de blev nedgrävda.......samtidigt som en granne matade grisar med tonvis potatis. Märklig värld.


Skulle tro man får gräva ner dom. Regeringen vill ju helst inte ha mat producerad i Sverige.
Den där matningen är för jävlig. Jägare slänger ut alldeles för mycket mat. Det ska ju kunna skjutas utan alltför mycket arbete.

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

nilsszzon  
#734972
D Brown skrev:Har man någon form av avsättning för 75 grisar, eller grävs de bara ner?

En bekant lyckades ta sju samtidigt och då var frysen full hos alla bekanta, de blev nedgrävda.......samtidigt som en granne matade grisar med tonvis potatis. Märklig värld.



majoriteten läggs nog enbart ut i naturen.... tror knappt det bemödas att gräva

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

torpöbo  
#734975
D Brown skrev:Har man någon form av avsättning för 75 grisar, eller grävs de bara ner?

En bekant lyckades ta sju samtidigt och då var frysen full hos alla bekanta, de blev nedgrävda.......samtidigt som en granne matade grisar med tonvis potatis. Märklig värld.

Vilthanteringsanläggningen lär undra om man har uppfödning om man ämnar in 75 grisar på en månad.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).