Jakt och Fiske

Vildsvinsfällor

34 inlägg 10542 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

Elmhult  
#735028
nilsszzon skrev:
D Brown skrev:Har man någon form av avsättning för 75 grisar, eller grävs de bara ner?

En bekant lyckades ta sju samtidigt och då var frysen full hos alla bekanta, de blev nedgrävda.......samtidigt som en granne matade grisar med tonvis potatis. Märklig värld.



majoriteten läggs nog enbart ut i naturen.... tror knappt det bemödas att gräva


Nej, det gör man ju inte. Men man brukar väl säga så. Det kan väl inte ta mer än tre-fyra dagar för ett vildsvin att försvinna.

Användarvisningsbild

Re: Vildsvinsfällor

rokon  
#761373 Jag har sett att det redan finnes några exempel på grisfällor i tråden och många skeptiska till hur pass efektiva fällor är.
Även restriktioner gällande användningen, men sådant baseras på beslut som kan ändras av flera olika skäl.
Om jag hade grisproblem så skulle jag ej ge upp så snabbt.
Jag hoppas ni som har stora problem med vildsvin lyckas med att finna lösningar som är efektiva och tidsbesparande och att de blir godkända för skyddsjakt.
Denna är efektiv, men saknar den fina anordningen som youtubeclipet Erre lade upp på första sidan i denna tråd visar, den kommer efter 3minuter 20 sec in i Erre´s clipp.
Nytt rekord i vildsvinsfångst i droppfällan

Avatar Fallback

Re: Vildsvinsfällor

jannee  
#761374 Så ska det se ut :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Användarvisningsbild

Re: Vildsvinsfällor

hlb  
#761485 Informationen om fångst i fällor är, av någon anledning inte särskilt transparant. Jag vet en , som haft fälla i flera år, som nu köpt en till så helt värdelöst är det nog inte. Att ha en fälla stående öppen på samma plats och bara gillra den lite före grisfester och om grisskadorna blir outhärdliga fungerar säkert. Skulle tro att den ger gott om fläsk till familj och vänner. Det kallas väl husbehovsuttag och fanns mer förr i tiden, när jakt inte var nöje, utan ett nödvändigt ont.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).