Jakt och Fiske

garmin astro 320 bilantenn

3 inlägg 3160 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

garmin astro 320 bilantenn

Jim_90  
#482390 hej. någon som har astro 320 och använder bilantenn.

när man sitter i bilen får man ju ingen kontakt med hund så funderar på en bilantenn. så de som använder dessa brukar ni stänga av handenheten när ni växlar antenn eller förstörs den då, tänker som dom gamla LA-radiorna om man hade den igång utan antenn så kunde man bränna radion.



   TS
Användarvisningsbild

Re: garmin astro 320 bilantenn

Arvid0  
#483012
Jim_90 skrev:hej. någon som har astro 320 och använder bilantenn.

när man sitter i bilen får man ju ingen kontakt med hund så funderar på en bilantenn. så de som använder dessa brukar ni stänga av handenheten när ni växlar antenn eller förstörs den då, tänker som dom gamla LA-radiorna om man hade den igång utan antenn så kunde man bränna radion.
Jag använder antenn med magnetfot på bilen. Jag tar det säkra före det osäkra och stänger av när jag byter.
Sedan jag satte på lång skogsantenn på pejlen så använder jag inte bilntennen så ofta, man vet ju vart hunden försvann och kör dit och får in hunden. Har också en gps-puck på halsbandet som back up.

Avatar Fallback

Re: garmin astro 320 bilantenn

alias  
#483013
Jim_90 skrev:hej. någon som har astro 320 och använder bilantenn.

när man sitter i bilen får man ju ingen kontakt med hund så funderar på en bilantenn. så de som använder dessa brukar ni stänga av handenheten när ni växlar antenn eller förstörs den då, tänker som dom gamla LA-radiorna om man hade den igång utan antenn så kunde man bränna radion.


Funkar inte uppdateringarna i handenheten om du lägger den långt fram på instrumentpanelen mot vindrutan, så att den har kontakt med satelliterna (blir kanske lite knöligt att läsa av displayen förstås)?

MVH
Alias

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).