Jakt och Fiske

Punkt

9 inlägg 2752 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Punkt

trojka  
#390989 Punkt


Senast redigerad av trojka lör 28 jan 2017, 16:57, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: funderar på att börja lära ut skytte.

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#390998 Är det enbart kulskytte som du tänker satsa på eller är det hagelskytte också? En privatlektion i skytte hos Jägarförbundet på Öster Malma med en erfaren instruktör ligger på ca 1000-1500 kr i timmen och då hinner man en del så. Skulle tro att det är smärtgränsen för många rent prismässigt. Om du kan erbjuda saker som kolvprovning och liknande går det kanske att ta mer betalt men annars är det nog där prisnivån ligger.

Tror att det är svårt att ta betalt för videor på nätet, flera namnkunniga instruktörer har gjort liknande saker så det är nog svårt att bli ensam om produkten så att säga, då är det nog bättre att söka samarbete med olika produkttillverkare och satsa på att nå ut till många fler istället. Det är ju tyvärr ökänt svårt att få folk att betala för saker på nätet.

Berätta gärna mer om hur du tänkt lägga upp det hela, om du har tillgång till egen skjutbana, ammunitionstillgången och så vidare.

Avatar Fallback

Re: funderar på att börja lära ut skytte.

trojka  
#391041 fokus kommer nog bli kula, hagel är ju nästan samma sak. om man bortser från lerduve skytte. har funderat på att lägga upp det med 10-15 personer för varje kurs. fokus på kursen kommer vara skjutställning och teknik, något som minst 95 % av alla jag ser på skjutbanan har stora brister med.
samt grunderna för att man ska kunna kalla sig för en skytt "marksman". dvs fokus på träff och tid.

   TS
Avatar Fallback

Re: funderar på att börja lära ut skytte.

Fredrik N  
#391088 Hej. Känns som om det är svårt att lära ut skytte via nätet.
Min erfarenhet är att det behövs fysisk närhet, med ord och handpåläggning.
Jag har inte så stor erfarenhet. Skjuter mest långhåll nu för tiden.

Avatar Fallback

Re: Sv: funderar på att börja lära ut skytte.

Krokmark  
#391099
trojka skrev:fokus kommer nog bli kula, hagel är ju nästan samma sak. om man bortser från lerduve skytte. har funderat på att lägga upp det med 10-15 personer för varje kurs. fokus på kursen kommer vara skjutställning och teknik, något som minst 95 % av alla jag ser på skjutbanan har stora brister med.
samt grunderna för att man ska kunna kalla sig för en skytt "marksman". dvs fokus på träff och tid.

Om du anser att hagelskytte är nästan samma sak så skulle jag rekommendera dig att fortsätta studera tills du vet bättre.
Jag har skjutit i många år och både blivit hjälpt och hjälpt andra och tror inte på denna idén, ska man lära ut i skyttets ädla konst så får man vara närvarande fysiskt.
Priserna du angett i första inlägget tycker jag låter mycket höga mtp priserna de etablerade anläggningarna tar, då med personal som är formellt utbildad, en del tom i hagelskyttets förlovade hemland, England.

Avatar Fallback

Re: funderar på att börja lära ut skytte.

trojka  
#391111 skillnaden mellan hagel och kula är att en mängd projektiler lämnar pipan i stället för en kula. så på så sätt är det samma sak att skjuta med hagelgevär. sen är själva sportgrejen med lerduveskytte en annan sak.

vad jag vet så finns ingen motsvarighet i Sverige som lär ut de kunskaper jag har. och om jägareförbundet tar 1000 kr i timmen. så kanske 10.000 för en 2 eller 4 dagars kurs inte är så farligt.

   TS
Avatar Fallback

Re: funderar på att börja lära ut skytte.

Bm350boxer  
#391128 Tror nog också du ligger lite högt i förhoppningarna om vilka priser du kan ta ut. Men tror du på din idé o inte behöver göra en massa dyra investeringar så bara kör. Visar sig nog snart om det finns en marknad.

Avatar Fallback

Re: funderar på att börja lära ut skytte.

Fredrik N  
#391136 Registrera en firma och dra i gång.
Så gjorde kompisen.
Lycka till.
Mvh Fredrik

Avatar Fallback

Re: funderar på att börja lära ut skytte.

opekka  
#391163 Du skriver "jag är student och inte har så mycket tid över". Det gör mig betänksam. Ska du lyckas med något, ska du brinna för det på ett sätt där tiden inte får vara en begränsning. Inte i första meningen när det hela ska beskrivas.

En duktig entreprenör jag känner sa alltid att om han ville få något gjort, gav han det till någon som har mycket att göra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar