Jakt och Fiske

Finns det några jägare här?

34 inlägg 24224 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

axwell  
#198451
idolf skrev:Har nästan alltid med mig min hund (har haft strävhårig-vorsteh sen 92)

Vad kan en människa äta från den där jätteråttan(2:a bilden) om man undantar "-gäll" som ingen borde vare sig äta eller dricka?

Det dög inte åt en horkarl när han var på eriksgata i Härnösand.

Varför strävhårig Vorsteh, korthårig är väl vanligare, mindre/mer is runt trampdynor.

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

M-F  
#198454
axwell skrev:
idolf skrev:Har nästan alltid med mig min hund (har haft strävhårig-vorsteh sen 92)

Vad kan en människa äta från den där jätteråttan(2:a bilden) om man undantar "-gäll" som ingen borde vare sig äta eller dricka?

Det dög inte åt en horkarl när han var på eriksgata i Härnösand.

Varför strävhårig Vorsteh, korthårig är väl vanligare, mindre/mer is runt trampdynor.


Varför Jonsered, Husqvarna är väl vanligare, mindre/mer vinklat handtag. :mrgreen:

Fin jycke du har Idolf! :smile:
Senast redigerad av M-F mån 10 dec 2012, 18:02, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

nissfors  
#198455 jo jag håller på att jaga in min 5 mån gamla finnstövare. härlig tid att se hur den utvecklas.

Användarvisningsbild

Re: Finns det några jägare här?

idolf  
#198545 Ja axwell, jag jagar jätteråttor på samma sätt som folk jagar vanliga råttor och möss i sina källare.
Dom ställer till med oreda på min mark och grannarnas. Dämmer och fäller, skogen mår dåligt.
Dom bygger jag river dom bygger jag river .................

Angående strävhår så räcker det väl att bara titta på dom så ser man att dom är både vackra och intelligenta. Sådan herre sådan hund (jag är också skäggig) :mrgreen:
OBS det är inte jag på bilden.

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

axwell  
#198568 Tyvärr är det väl inte så många i mina trakter som har tålamod nog för att hålla nere bäverstammen.

Anade att det inte var så ytliga egenskaper som det en motorsåg kan erbjuda skulle styra ett så kärt val av en jaktkamrat.

Kan bara tillstå att hunden ser ut att vara både smart och busig.

Jo vi är många skäggiga gubbar på detta forum, mer eller mindre vildvuxet.

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

valmet862  
#198637 Jagar mest sjöfåglar och kråkor :mrgreen: Men ibland även ryssharar som skiter ner runt fähuset

Användarvisningsbild

Re: Finns det några jägare här?

ilbajten  
#198638 Halloj på er!
Jagar gärna men lite väl sällan...
Allt klövvilt i första hand men harjakten på julafton är tradition.
Har en tysk terrier för klövet och en J R terrier för grytena

Användarvisningsbild

Re: Finns det några jägare här?

totte  
#198687
axwell skrev:
idolf skrev:Har nästan alltid med mig min hund (har haft strävhårig-vorsteh sen 92)

Vad kan en människa äta från den där jätteråttan(2:a bilden) om man undantar "-gäll" som ingen borde vare sig äta eller dricka?


Gryta på bäver går bra att äta, smakar möjligen lite väl mycket aspbark, men hyggligt käk är det.

Användarvisningsbild

Re: Finns det några jägare här?

idolf  
#203051 Vi diskuterade varför jag jagar bäver. Här kommer lite bild bevis.
Var ute och åkte skidor före Jul, hunden fick dra lite.
När jag kom fram till en timmervälta med asp som jag lagt upp nere vid brevlådan såg jag att den rackaren varit på stockarna, som om det inte är nog med att han tar mina träd som står upp.
Så på nyårsdagen fick jag den, och hunden fick jobba lite (bäcken var nog 5 gånger så bred som vanligt, 24mm regn + all snösmältning)
Han vann första ronden men jag vann matchen.

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

Blivande snickare  
#203334 Duuuktig hund! :smile:

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

stektlök  
#205650 Gillar bockjakt och rävjakt på smyg å vak. Gillar vapen och allt som smäller. Skjuter lerduvor och jaktstig å älgbana. Bor på min mark och ser djurlivet från vardagsrumsfönstret och ibland är det vilda i trädgården och hälsar på. Precis som jag vill ha det :)

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

242xpg  
#205718 Jodå jakt är det största intresset på fritiden. Har en liten taxkorsning till rådjur och hare som är två år
Har nu som först fått henne att söka ut riktigt. Dessutom så blir dreven längre och längre allt eftersom. ..
Försöker va ute 2-3 ggr i veckan hon driver än så länge bara ca 20 min sen vill hon kolla vart jag är...
Men var gång jag är ute med henne får hon ju mer vana och självförtroende så jag tror hon kommer att ta sig
Vad det lider. ..på dianas stigar...

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292607 Är en sån där som kan sitta timtal på att hunden ska få upp hare men har tyvärr ingen hund nu. ( hartokig)

Användarvisningsbild

Re: Finns det några jägare här?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292692 Älgjakt och skator...Är på väg över till en betydligt mer aktiv småviltsjakt med fokus mot fåglar. Letar just nu lämplig hund (förslag mottages gärna!) då livet i övrigt börjar medge att ha hund (så den slipper vara ensam långa dagar). Funderar lite på en Springer spaniel. Älghund eller annan drivande löshund är inte intressant då vi har bra med varg här.

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

kelas  
#292693 Jag jagar så ofta jag bara kan, är väl lite allätare men mest så blir det med mina finnspetsar.
Sedan några år tillbaka så har jag även provat att filma en hel del av turerna och det har väl gått sådär, men för den som är intresserad så finns det att titta på på tuben..
https://www.youtube.com/user/kelaskucku/videos

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).