Jakt och Fiske

Finns det några jägare här?

34 inlägg 24226 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

terva  
#292743 Brukar nog vara ute och försöka att få nått till grytan. Skulle vilja mera och jaga, men arbetet tar mycket tid. Har inte nån egen hund så man får följa med då det finns möjlighet på såna jakter där hund är en förutsättning. Nytt för i år är att vi jagar vitsvanshjort för första gången på markerna som jag har jakträtt på.

Ser att det finns en del andra Robsoftare här också.


Mvh terva

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

kungsis  
#293402
terva skrev:
Ser att det finns en del andra Robsoftare här också.


Mvh terva


Även jag är medlem på Robsoft, men valde där "nick" efter min idol = Greener.

M.v.h
Kungsis

Avatar Fallback

Re: Finns det några jägare här?

husqvarna_med_sthil  
#293470 Jo jag jagar jag också, gjort sedan liten grabb. Har en långhårig Vorsthe som sjunger på sista versen men han får haka på så länge han inte verkar ha/få ont. Har jagat älg idag men oftast är det småvilt. Bor på jaktmarken så även små luckor i schemat kan medge en stunds jakt om lusten faller på. Kan väl även säga att jakten har tagit lite mera av "självhushållning"- modell sedan jag blev äldre, skaffade familj och hus.. det finns inte den där tiden till att toka-ner sig i sin hobby längre.

Användarvisningsbild

Re: Finns det några jägare här?

Erre  
#293552 Jakten är mitt största intresse.
Jagar älg, vildsvin, rådjur, hare och räv.
Lite fågel ibland med uvbulvan.

Gillar både jakt i större gäng med hund och ensam pysch då man kan göra lite mer som man själv vill.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).