Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
Jakt och Fiske
Bockjakt!!

TS
fre 16 aug 2019, 04:50#582283Ute på passet. Det låg en älgtjur där jag skulle sitta så lite stört blev det!😖
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
fre 16 aug 2019, 06:02#582284Blev en i morse!
Skapa konto
Skapa konto
fre 16 aug 2019, 08:18#582302Besök av 7-8 dovhjortar.
3 små framför tornet och ett gäng stora bakom mig. Dålig bild på dom små.
Det var det enda.
Nya tag ikväll.
Skapa konto
3 små framför tornet och ett gäng stora bakom mig. Dålig bild på dom små.
Det var det enda.
Nya tag ikväll.
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
TS
fre 16 aug 2019, 08:34#582306Jag måste ha värdens mest felplacerade torn.🙄😝
Å någon bock blev det inte. Men nära var det!
Skapa konto
Å någon bock blev det inte. Men nära var det!
Skapa konto
fre 16 aug 2019, 09:38#582315Skogens svar på jakttornet fråga..
Löv me?
Näver...
Som sveakatten sa kamouflage.
Bara klä sig i matchande färger och jaga på.
Trevlig jakt.
Löv me?
Näver...
Som sveakatten sa kamouflage.
Bara klä sig i matchande färger och jaga på.
Trevlig jakt.
fre 16 aug 2019, 18:47#582378Grabben min sköt en sextaggare på lock nu.
Lite stolt far.
Lite stolt far.
fre 16 aug 2019, 20:47#582413En älgkaiv reste sig 50m från passet. Måste ha legat där när jag smög dit. Såg dock ingen ko.
fre 16 aug 2019, 21:22#582428När skogsbockarna är svåra här hemma kan man alltid fuska.
En tur upp till moster alltså.
Nostalgi. Är många år sen jag var här på premiärdagen.
Tar mitt favoritpass.
I regel brukar jag smyga upp traktorvägen och spana.
Men det är sällan rådjur där uppe så denna gång skippar jag det.
Smyger en annan väg längs med åkern för att komma till tornet.
Halvvägs står man rätt öppet och då ser jag ett rådjur. Vrider upp till 12 gångers förstoring på kikaren. Ett smaldjur (hondjur)
Velar lite men bestämmer mig för att smyga vidare mot tornet.
Då ser jag ett rådjur till.
Tänker att det där är nog ett kid.
Tittar och tittar. Står dumt till.
Sen tittar den upp. Horn!!
Men den går neråt och försvinner. Så jag smyger tillbaka och upp på en höjd för att få tillbaka den i synfält. Efter en smygning på 50 meter och upp vid ett träd där det finns en stor sten som stöd tar det slut.
Lite skillnad mot skogspassen här hemma.
Skapa konto
En tur upp till moster alltså.
Nostalgi. Är många år sen jag var här på premiärdagen.
Tar mitt favoritpass.
I regel brukar jag smyga upp traktorvägen och spana.
Men det är sällan rådjur där uppe så denna gång skippar jag det.
Smyger en annan väg längs med åkern för att komma till tornet.
Halvvägs står man rätt öppet och då ser jag ett rådjur. Vrider upp till 12 gångers förstoring på kikaren. Ett smaldjur (hondjur)
Velar lite men bestämmer mig för att smyga vidare mot tornet.
Då ser jag ett rådjur till.
Tänker att det där är nog ett kid.
Tittar och tittar. Står dumt till.
Sen tittar den upp. Horn!!
Men den går neråt och försvinner. Så jag smyger tillbaka och upp på en höjd för att få tillbaka den i synfält. Efter en smygning på 50 meter och upp vid ett träd där det finns en stor sten som stöd tar det slut.
Lite skillnad mot skogspassen här hemma.
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
TS
lör 17 aug 2019, 20:10#582584Började morgonen med att smyga ut mot en vall där det alltid brukar finnas rådjur. Gick ut i gryningen och mycket riktigt, ute på vallen låg en bock med en j-la lyra på huvet lång över 30 cm och minst ett par dm i utlägg. Den låg kvar länge, själv ligger jag i perfekt skjutställning och medans morgonljus ökar så reser den sig...... och så var den prickig, dovhjort😩
fre 23 aug 2019, 22:14#583541Fick en skogsbock på premiärdagen, kom efter 15 minuters lock..
Skapa konto
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar