Jakt och Fiske

Köp av kikarsikte.

52 inlägg 27407 visningar 5 följer Svara, dela mm...   

Re: Köp av kikarsikte.

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#857222 Cant take the recoil from a heavy kicking Big game rifle.

Jakt hos Bengtssons

Tor R  
#857224 Ett bra sätt att lära sig och få bra skjutteknik är att ha ett träningsvapen i kaliber 22.
Träna hela tiden på kontrollerad avtrycksteknik.

Det var på det setet, ofta träning med 22LR och 6,5x55 som jag lyckades bemästra den sämsta kalibern jag har, Weatherby 30-378.

#857227 Det er lurt ja, eg har berre som allerede nevnt den 6,5x55 rifla ei t3x og trur ikkje eg skal ha noko som sparkar meir enn det. Eventuelt ei som eg kan ha eit dedikert mørkesikte på. Den får kanskje bli i .308 siå det er mange fleire bruktrifla i .308 enn i 6,5x55 på Finn.

Mikko  
Tor R skrev:Ett bra sätt att lära sig och få bra skjutteknik är att ha ett träningsvapen i kaliber 22.
Träna hela tiden på kontrollerad avtrycksteknik.

Det var på det setet, ofta träning med 22LR och 6,5x55 som jag lyckades bemästra den sämsta kalibern jag har, Weatherby 30-378.

Ja en 22a eller luftgevär är väldigt bra att träningsskjuta med. Jag är funktionär på älgskyttebanan och får se många som kommer sista veckan innan älgjakten startar och ska skjuta för intyg bronsfodring.

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#857357 Kul att se att det finns fler som anser att övning med 22:a eller till och med luftgevär kan göra nytta.

Jag har nämligen mer eller mindre blivit idiotförklarad när jag fört fram dessa tankar, för det ger inget alls, det enda som funkar är övning med sin älgstudsare, eller vilket vapen det nu är man skall bli bra på..

#857368 Men siå tråden heiter kjøp av kikkertsikte, er det nokon her som har prøvd dei nye digitale siktene? Eit eksempel er jo Hikmicro 4K.

Tor R  
can skrev:Men siå tråden heiter kjøp av kikkertsikte, er det nokon her som har prøvd dei nye digitale siktene? Eit eksempel er jo Hikmicro 4K.
Jag har ingen aning om hur de är och hur bra deras optik är, jag uppgraderar inte kikare, den senaste jag har är från 2000, Zeiss Victory tror jag det är.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).