vargen

844 inlägg 187445 visningar 51 följer aktivt Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: vargen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Torbjörn Johnsen skrev:
Granstorp skrev:Har fångat varg på både film och bild trots att jag bor i djupaste Småland. Länsstyrelsen hävdar att det är en vandringsvarg, men jag tycker det är lite långsökt att vi på vår fastighet haft besök av varg till och från under tre år. Varför skulle han just passera vår fastighet så ofta om han nu är ute på långvandring..

En sak är säker, jakten står inför stora förändringar i framtiden. Människans nöjesjakt kommer tas över av rovdjuren, sen att det trots allt är det mest naturliga kan man tyvärr inte snacka bort! Men visst hade det varit trevligt att få fortsätta jaga både älg och småvilt!

Du kanske kan skaffa några renar och ha i Granstorp? Vargen verkar inte trivas ihop med ren...

Då måste han vara same, för att ha ren. Ty vanliga svenskar får icke äga ren. Allt enligt gällande EU-avtal.
/Niklas

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#651992 Strövarg i centrala Jönköping igår. Den följde efter några tjejer mitt i bostadsområde: https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping ... nne-i-stan

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#657525 Vargen trumfar allt. Här berättas det om en bonde som har fått sina kor och kalvar attackerad så han måste hämta dom hem från sommarsbete utanför vargområdet. Men skjuta vargen får man inte, eftersom den kommer från Ryssland och den är oerhörd genetisk viktig för norska vargstamen :evil:
https://www.nrk.no/innlandet/tollef-lau ... 1.15095141

Användarvisningsbild

Granstorp  
#657548 Får dödat av varg söder om Gnosjö natten till tisdag! Länstyrelsen svarar som alltid ”det rör sig om en vandringsvarg”

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).