Jakt och Fiske

Älgjakt 2019

81 inlägg 14242 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Älgjakt 2019

Granstorp  
#591706 Inget skjutit idag men totalt tio älgar på benen! Grannens äldre släkting var med på sin första älgjakt och han bad om att få sitta på ett mindre hett pass som observatör! Ni kan ju gissa var det kom en skock på fem älgar...Nu får det vara lugnt ett tag innan vi försöker igen och enkelkalv blir lovlig!

Användarvisningsbild

Re: Älgjakt 2019

halvproffs  
#591744 Kl 7 börjar styckningen av 7 älgar. 4 stora 3 kalvar. Minns tillbaka på 81 och 83 när vi sköt tilldelningen på 21 älgar. Mycket jobb med allt då vi inte hade fyrhjulingar mm utan allt fick dras fram med mänsklig kraft där traktorn inte tog sig fram. Känns nästan som att det var dom sista 7 älgarna på marken.
Vi har en fantastiskt hundförare med 2 laikor som är otroligt duktiga. Den äldre är det skjutit 6 björnar för iår varav han skjutit 3 själv.
Frågade han hur många grisar och älgar som skjutits för hundarna i höst så visste han inte det.
Han sköt 3st på vår mark för den ettåriga valpen som är son till den äldre hunden.
Det är fantastiskt att ha en sån kille med sådana hundar med i vårt jaktlag!

Avatar Fallback

Re: Älgjakt 2019

isteskog  
#591749 I vårat viltvårdsområde rör det på sig! Vildsvinssugga med fyra kultingar förra veckan och två vargar igår som gjorde att älgjakten stoppades ..... 😈

Avatar Fallback

Re: Älgjakt 2019

80-90  
#592883
1572254821_image.jpg
Jagar m bolaget i dag

Användarvisningsbild

Re: Älgjakt 2019

chiwas  
#595756 Såg nyss ett älgjaktprogram på tv från Finland, tror att någon på Svensk Tv inte vill ha jakt, dom köper in ett sådant program av den anledningen att smutskasta oss jägare, kör bil och pejlar hundar, dricker sprit när dom skjutit en älg allmänt dålig jakt etik.
Jag vet att så fungerar det inte i Sverige knappast inte i Finland heller.

Användarvisningsbild

Re: Älgjakt 2019

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#602201 Jag var inte själv med. Men igår så sköts det en älg.

Det visade sig vara en gammal ko på 12 år. När tanden hade sågats o räknats. Slaktvikten låg på 123,5 kg.

En välgärning med andra ord.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).