Jakt och Fiske

Bockjakt!!

395 inlägg 104931 visningar 50 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Avslutat-02  
#583542 Grattis. :ymparty: :-bd

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Tikka  
#584016 Vaktade vårens plantering och resultatet blev en presumtiv ”plantknippsare” mindre. :-bd

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Avslutat-02  
#584017 Grattis :ymparty:
Fram med rönnbärsgelen.... :-bd

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

morco  
#585620 Inte bockjakt men närbesläktat, sköt denna nu på morgonen. Har läst om liknade tidigare och såg en spetsdov på bockjakten med blått balsnöre, bedömde att den inte var hämmad så jag släppte. Känns lite för rättsosäkert i detta land för ett nådaskott när den var fredad... Den här gick i en herrgrupp om tre där den största var betydligt större än denna, får hoppas den store visar sig igen!

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#661406 Det börjar dra ihop sig. 😃
Är det några fler som ska ut imorgon bitti?

Har ni lyckan med er så ladda upp en bild.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Amatörhuggare 62  
#661407 ja

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Amatörhuggare 62  
#661409 Skit med gamla elstängsel, som inte sköts.
Synd om djuren å sno in sig i eländet.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#661410 Ja det tänkte jag. 😀

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#661420 Åker iväg idag. På jakt på jättebocken

...men det blir i fantasin, eftersom det bär till Arlanda istället och sen iväg, det väntar karantän i 2 veckor och sen jobba efter det...
Det kunde ju varit om en vecka vi skulle åka, men så här blev det med bockpremiären 2020.
Som tack för att man haft koll på rådjursbeståndet härikring hela vintern, våren, sommarn.

Man är ju jaktsugen. Det blev ju som om middan dukas undan precis när man ska börja äta.
Det är lagkrav att hålla efter kaniner dit vi ska. Få se om vi får kontakt med nån farmare som inte har virusskräck, så vi får erbjuda våra tjänster. Också en fantasitanke men fråga kan man ju...

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#661421 Hoppas det finns en rejäl bock kvar till dig när du kommer tillbaka och har tid att jaga.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Elmhult  
#661426 Bössan inskjuten och redo. Planen är att vara ute innan solen går upp. Får väl se hur inspirerad man känner sig när klockan ringer. 🙃

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

salix  
#661428 Ja imorgon blir det jakt på bock,gris,räv och grävling. 👍

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Amatörhuggare 62  
#661433 @Orsa Det var ju typiskt, nu när det är i morgon.
Och pysa iväg så där.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Elmhult  
#661435
salix skrev:Ja imorgon blir det jakt på bock,gris,räv och grävling. 👍


Jag har blivit räv-värnare efter senaste Skogsforumpodden. Grävling likaså. Ska plantera till våren.;

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Amatörhuggare 62  
#661436 05,28 Går solen upp här i morgon.
Så vid 400 får lurva upp

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar