Jakt och Fiske

Skogsbruket och jägarna överens om viltstammen

22 inlägg 4879 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsbruket och jägarna överens om viltstammen

Avslutat-02  
#566676 Överlag är älg stammen mindre men på vissa platser är den ganska koncentrerad och ställer till det i tallplantering.

Användarvisningsbild

Re: Skogsbruket och jägarna överens om viltstammen

Arvid0  
#566685
vinterrojarn skrev:Överlag är älg stammen mindre men på vissa platser är den ganska koncentrerad och ställer till det i tallplantering.
bara att gå in och hämta sig en älg då? [emoji16]

som landström skriver + att det är ganska olika förutsättningar i olika delar av landet, en jaktmark i södra Sverige är en såt i norra. gå med drevkarlar i norra Norrland skulle nog kännas tröstlöst.

i mitt jaktlag är det svårt att få ihop ordinarie medlemmar på jakt efter uppehållet. att då få folk att gå i drev på ledig tid tror jag inte på, tiderna har förändrats och man värderar sin egen tid(!) annorlunda idag. personligen skulle jag hellre plocka bär i skogen en dag än att gå som drevkarl. och jag skulle inte bli långvarig som jägare om jag var tvungen att sitta på pass.
Senast redigerad av Arvid0 tor 16 maj 2019, 14:38, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Skogsbruket och jägarna överens om viltstammen

Avslutat-02  
#566691 Var på en röjning i förra veckan, där stod det tre älgar och tuggade på tallplant, och löv...

Så nog finns de alltid.

Användarvisningsbild

Re: Skogsbruket och jägarna överens om viltstammen

halvproffs  
#566693 Är det såna här ni menar?

Avatar Fallback

Re: Skogsbruket och jägarna överens om viltstammen

Avslutat-02  
#566695 Han kanske trodde det var en utfart du kom ifrån. :d

Hann du ta regnumret ? Så du kan anmäla till försäkringen....

Avatar Fallback

Re: Skogsbruket och jägarna överens om viltstammen

ÅsaNisse  
#566702 Skriva och prata.... När kommer det till handling? Inte bara älg, när grannarna sätter ut hjort också.

Avatar Fallback

Re: Skogsbruket och jägarna överens om viltstammen

Avslutat-02  
#566704 Har mera problem med rådjur, och ingen som skjuter dessa.

Har gjort mig själv en 🐻 tjänst när jag har matat dessa på vintern.

Nu äter de upp eller av det mesta, och är inne i trädgården och skiter, den ända som är glad är hunden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).