Trädfällning (arborist)

Vandalism

8 inlägg 8296 visningar 5 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna
Användarvisningsbild

Vandalism

JensSkoog  
#762181Läser ju i tidningen nu och då om att någon har vandaliserad träd hos grannar
eller andras skog, oftast för att dom vill ha mer ljus och sol.
Men de här bilden från trädgården till en kund av mig förvånar mig. :((
1656362799_2022.06.27_haerverk_x_(1).jpg

1656362799_2022.06.27_haerverk_x_(5).jpg

1656362799_2022.06.27_haerverk_x_(7).jpg

Någon har sågat i dom två fruktträden som hon har.
Hon misstänker starkt närmsta grannen, men
det kan ju vara svårt att bevis i saken.
Undrar om det inte finn någon gräns för hur elaka någon kan vara :sad:

TS
Husqvarna motorsågar

Re: Vandalism

tallen100  
#762184hälsenorna skulle sågas av på såna odågor som ger sej på fruktträd i en trädgård.... 🤬

Användarvisningsbild

DennisCA  
#762385Jag tror folk blir sjuka i hvudet av att bo för tätt ihop inpå varandra helt enkelt.

Torleif  
#762391Jag tror att den vanliga tätortsmentalsjukdomen har mera komplicerade orsaker.

Folk lånar sig sjuka för att köpa sin dröm färdig. Efter att genom målmedveten självsuggestion har intalat sig att den egna drömmen är exakt den samma som alla andras och som erbjuds av elementhusföretagen. Sedan står de där som åskådare till det liv de hade drömt om. Tänker att allt borde komma av sig själv bara man betalar. Märker till sin stora besvikelse att det inte blev så perfekt. Samtidigt som lånen och rädslan för att inte kunna betala och oron för fastighetens värdeökning ligger och gnager. Samtidigt som de omges av likadana människor i samma situation och med samma tankar.

För väldigt många bryter mentalsjukdomen ut med tiden och personen förvandlas till en äkta fullblods tätortsskitstövel........

Användarvisningsbild

grönmossa  
#829580Det här är en gammal tråd, men jag har en historia som passar här.
Mellan mig och grannen står en bok. En enorm bok och den står långt norrut för arten så den är unik på flera sätt.

Från början hade den ett antal stora björkar bredvid sig som någon borrade och sköt plugg i. Det blev ett jäkla liv bland husen ovanför mig då två av hushållen var helt säkra på att det var ett tredje hus som hade gjort det. Det blev polisärende och total grannfejd efter det. Efter 5-6 år säljer och flyttar de i tredje huset, och finns inte längre kvar i kommunen. Under tiden får jag en ny granne i huset bredvid som också är ägare av boken.

Flera år senare kommer min nya granne hem en dag och upptäcker helt färska borrhål i boken! Han måste ha kommit hem när någon höll på för fullt för det var inte ens färdigborrat på vissa ställen. Inga pluggar men tydlig lukt av Roundup, han ringer snabbt till en arborist som säger att han ska spola hålen omedelbart med vatten. Vi spolade alla plugghål med vatten i ett par timmar och bandagerade stammen med juteväv för att skydda hålen från uttorkning. I det stora hela har trädet klarat sig, några större grenar på min sida var helt livlösa i några år men efter ett tag började det komma blad på några av dem. Ett parti mot min tomt dog men i det stora hela har trädet klarat sig.

Vi vet fortfarande inte vem som har gjort det. Varken björkarna eller boken. Eller varför.
Vi har förmodligen numera Sveriges enda kameraövervakade bok.

Hema  
#829680Någon ville väl ha mer utsikt/sol (mindre skugga).

Användarvisningsbild

grönmossa  
#829785Björkarna eventuellt. Boken absolut ingen som påverkas av dess läge.

Hema  
#829832Någon som är trött på alla löv på hösten? Uppenbart att någon granne är skyldig.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).