Trädfällning (arborist)

Min första offert till en privatkund. Har ni någon feedback?

22 inlägg 11921 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Min första offert till en privatkund. Har ni någon feedb

Avslutat-01  
#635841
1586148086_b96d83f4-4a95-4e86-b6dd-54e9d51b3e32.jpeg


miljövänligare än så här blir det inte

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Min första offert till en privatkund. Har ni någon feedb

fendt311  
#635848 Härlig bild blir lite nostalgisk. Tänk er då att man gjorde så här förr.

Avatar Fallback

Re: Min första offert till en privatkund. Har ni någon feedb

Avslutat-01  
#635849 jo,jag var tvungen att testa men gjorde det i januari -19...då hade jag inte gjort något sen juni -18 pga dialys och senare operation

Användarvisningsbild

Re: Min första offert till en privatkund. Har ni någon feedb

TrioBrake  
#635918
röjar kalle skrev:
Overkligheten skrev:
anersimyra skrev:Skriv helst också bortforsling av ris till tipp. Formuleringen ” energiåtervinning ” gör garanterat att någon kund kommer att börja debattera priset i tron att du säljer ved och ris för stora pengar..🤑🤑🤑🤑🤑

Eftersom jag bor i storstaden så kan det nog finnas en poäng med det du skriver. En del tror ju att det är otroliga pengar i deras träd :). Anledningen till att jag skrev så var att de ska känna sig nöjda med vad riset används till. När jag jobbade hos en arborist under några månader var det ganska tydligt att kunder, ja privatkunder då, hade ett viss faibless för miljöbensin, miljötänk, miljövänlig fällning...

Vad är miljövänlig fällning?


Bågsåg :d

Användarvisningsbild

Re: Min första offert till en privatkund. Har ni någon feedb

erraaa  
#636429 Som jag har förstått det så måste trädfällningen stå i pris per timme på fakturan för att du ska kunna dra RUT.

Användarvisningsbild

Re: Min första offert till en privatkund. Har ni någon feedb

Magnus 14  
#636782
erraaa skrev:Som jag har förstått det så måste trädfällningen stå i pris per timme på fakturan för att du ska kunna dra RUT.


Nä det ska inte behövas, men man måste dock redovisa faktisk arbetstid hos kunden även om det är satt ett fast pris när man ansöker om rut.

Användarvisningsbild

Re: Min första offert till en privatkund. Har ni någon feedb

erraaa  
#636786 Aha fan vad bra!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).