Trädfällning (arborist)

Tips om borttagning träd

18 inlägg 7765 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tips om borttagning träd

Avslutat-02  
#568033 På va då?
Kommer det ut någon från försäkringsbolaget och fixar detta? Medans han endast betalar självrisken?

Det hade jag aldrig tänkt på ens, jag hade gjort som jag skrev först eller kapat i stammen ovanför taket, tagit traktorn och dragit omkull skiten med den.
Eller använt Skogsvinschen.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tips om borttagning träd

DalslandsAnders  
#568066 När vi winschade, så satte vi den ,så den inte drog neråt , utan den satt högt upp ,på ett träd på berget.
Vill också såga av toppen ,då försvinner en del vikt med.
Problemet är att den lär spjälka sig rejält ,o jag har ingen skyddsytrustning heller ,så som sele m.m
Därför funderar jag på att hitta en annan lösning.
Ska som sagt prata med den lokala bärgaren ,han bör ju ha lite mer kräm i sin winsch.
O kanske kan komma överrens om nåt bra där :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips om borttagning träd

Avslutat-02  
#568071
DalslandsAnders skrev:När vi winschade, så satte vi den ,så den inte drog neråt , utan den satt högt upp ,på ett träd på berget.
Vill också såga av toppen ,då försvinner en del vikt med.
Problemet är att den lär spjälka sig rejält ,o jag har ingen skyddsytrustning heller ,så som sele m.m
Därför funderar jag på att hitta en annan lösning.
Ska som sagt prata med den lokala bärgaren ,han bör ju ha lite mer kräm i sin winsch.
O kanske kan komma överrens om nåt bra där :)


En platta 🍺 brukar lösa det mesta. :-bd

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).