Trädfällning (arborist)

Fälla 3 träd på villatomt - rimlig kostnad?

17 inlägg 82712 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fälla 3 träd på villatomt - rimlig kostnad?

Danskar´n  
#483816 Nån gång på 80-90-talet jobbade jag med denna typ jobb i Danmark, och jag känner väl till diskussionen om priset är för högt eller inte. Jag minns särskild ett jobb för 3 gamla gubbar på en liten gård - dom hade en diger alm som 3 män knappast kunde famna, och den stod inuti vinklen på stallbyggnaden. Jag begärde 7000 för att ta ner den på marken...dom höll på att ramla då dom hörde priset. Dom hade pratat med nån skogsarbetare som menade att han kunde dra ner den med traktor o wire... jo men varsågoda, men vem ska plocka ner traktorn när trädet går fel väg o hamnar på taket? frågade jag... :grin:
Det tog 2 dagars hårdt arbete med rep o klätterjärn o motorsåg, och då jag var klar, fick jag betalningen med ett leende i tillgift.
Det jag menar är att ni ska veta att, som de flesta andra här säger, så är det expert arbete o det måste betalas - risken måste inte glömmas bort häller - och gör man väl ifrån sig, brukar det inte vara nån sur min från betalaren.
Utan att veta vilken sorts träd det rör sig om, tycker jag att ett totalbud på 20,000 är mycket rimeligt.

Mvh
Arboritus Emeritus... :lol:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Fälla 3 träd på villatomt - rimlig kostnad?

T-Grön  
#580763 Hur gick det? Står träden än, eller blev det kranbil m gripsåg?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).