Trädfällning (arborist)

Timespris ++

4 inlägg 3367 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timespris ++

Daggi  
#316708 Hei

Sitter å regner på timespriser og priser på utstyr som jeg har.

Hvordan gjør dere det?

Finnest det en grovformel for å regne ut ca kostnader en har med utstyr, skatt, regnskap, osv?

Tenker da spesielt på vi som driver i Norge.

Jeg har tatt 450-500 kr/eks mva for privatkunder alt etter vanskelighetsgraden.
Og 400 kr/eks mva for entreprenører.

Skal øke litt på timesprisen for entreprenører.
For private så har jeg tatt høyere timespris om det er veldig vanskelige trær som skal fellest.
Begynte med 350 kr/t, men etter en kort stund og etter å ha regnet mer på det så kom jeg fram til at det var alt for lav timespris.
450 kr/t eks mva for privatkunder virker som det er en grei pris, har ikke fått så mange tilbakemld om at det er dyr timepris.
Går ut i fra denne prisen når jeg beregner fastpris + kostnader for klargjøring og etterarbeid, km, slitasje utstyr, m.m.

Feller trær på vanlig måte og klatrer på vanskelige trær, men har ingen tre utdannelse, så kan ikke øke timespris ved å vise til faglig utdannelse...
Men erfaring, kurs og ingen uhell så langt skal vel oppveie også+ rett utstyr for en sikker og effektiv jobb..

Hvordan gjør dere det?
Og om dere vil, skriv gjerne opp priser som dere tar :)



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Timespris ++

Ferguson system  
#316716 Jeg regner først på en pris som går ut på hvor lang tid jeg har tenkt til å bruke på jobben. Antall timer + kostnader som utstyr, materialer, ol. Tilslutt så dobbelt sjekker jeg ved å regne på pris pr. tre/plante/kvm + utgifter. Hvis jeg har gjort en god jobb med regninga så ender prisen ofte opp på nesten det samme. Timeprisen ligger på 500 kr + mva. Priser pr tre ved felling og beskjæring avhenger av størrelsen. Har også priser pr kvm ved jordfresing, plenlegging, beskjæring av hekker, ugress sprøyting, osv. Men som sagt, bruker nesten alltid to måter for å komme frem til en mest mulig riktig pris.

Avatar Fallback

Re: Timespris ++

Daggi  
#316920 Det er greit å dobbeltsjekke/2 måter.

Og det er greit å ha en fast måte å gjøre det på.

Tar ofte 500 kr/tnår jeg nærmer meg større steder/byer også :)

Finnest det en generell % for utgifter/kostnader som regnskapsfører,utgifter,skatt etc som en kan bruke som pekepinn når er skal finn beregne timespris?

   TS
Avatar Fallback

Re: Timespris ++

Ferguson system  
#316929 Jeg prøver å tenke sånn at utgifter kommer i tillegg til timesprisen. Av timesprisen så er den eneste utgiften skatt og regnskapsfører (35-40% tilsammen). Derfor oppgir jeg sjelden en timespris til kunder. De får en totalpris på hele jobben inkludert alt. Den eneste gangen jeg arbeider på timer er når jeg er utleid til andre firmaer.
Kan tenke meg at etter at mva. er trekt, så går ca 30% bort til utgifter. Det du sitter igjen med da kan det igjen trekkes 35-40% til skatt og regnskap.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).