Trädfällning (arborist)

Fjerne kvae/kåda fra utstyr

5 inlägg 5478 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fjerne kvae/kåda fra utstyr

Tretoppen  
#294101 Har noen en god metode for å fjerne kvae fra utstyr som tau, fliplines, hansker, sag, etc?
I perioder med mye jobb på furu/gran blir utstyret så fullt av kvae at det er like før jeg kjøper inn et ekstra sett tau, klatresele og fliplines kun for bruk på trær som eik, ask, bøk, osv...

Mye kan vaskes, men særlig tau slites unødig mye hvis man bruker vanlig vaskemiddel og det er heller ikke alltid jeg får bort alt. Vaskemaskinen er heller ikke veldig glad i fliplines med wirekjerne :shock:

Hva gjør dere andre med dette?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Fjerne kvae/kåda fra utstyr

Ferguson system  
#294124 Hei, meierismør tar knekken på kvae.

Användarvisningsbild

Re: Fjerne kvae/kåda fra utstyr

anersimyra  
#294127
Tretoppen skrev:Har noen en god metode for å fjerne kvae fra utstyr som tau, fliplines, hansker, sag, etc?
I perioder med mye jobb på furu/gran blir utstyret så fullt av kvae at det er like før jeg kjøper inn et ekstra sett tau, klatresele og fliplines kun for bruk på trær som eik, ask, bøk, osv...

Mye kan vaskes, men særlig tau slites unødig mye hvis man bruker vanlig vaskemiddel og det er heller ikke alltid jeg får bort alt. Vaskemaskinen er heller ikke veldig glad i fliplines med wirekjerne :shock:

Hva gjør dere andre med dette?
tvålflingor är betydligt skonsammare än diskmedel.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Fjerne kvae/kåda fra utstyr

axwell  
#294139 Ren sprit direkt från destilatorn, lite eller mycket finkel spelar ingen roll.

T-röd går också, om apparaten inte är fit for fight :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fjerne kvae/kåda fra utstyr

traktorz  
#294142 #1) Balsam-terpentin

#2) http://www.husqvarna.com/se/accessories ... ng-570438/
Bild

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).