Trädfällning (arborist)

Uts til trefelling og avfallshåndtering?

3 inlägg 3099 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Uts til trefelling og avfallshåndtering?

Daggi  
#292745 Hei igjen :)

Lurer på hva dere mener er bra og effektivt utstyr for å kunne håndtere stammer og avfall ved f.eks bortkjøring fra kunde?

Sjøl så har vi det vi trenger for å felle trærne, vi har fliskutter for oppkverning av avfallet.
Atv og tømmervogn for å kunne flytte på avfall og stronger på en grei måte.

Det vi mangler er en grei måte å kjøre vekk avfall fra kunden til avfallsplass.
Har spekulert på alt fra varebil med tipp til tilhenger med tipp for å enkelt og effektivt kjøre dette vekk og tippe fra seg på avfallsplassen.

AKkurat nå så tenker jeg at å bruke tilhenger med tipp er kanskje bedre ennn å ha en varebil med tipp ståendes. En tilhenger med tipp som kan ta en par kubikk med flis eller greiner.
Med varebil så vil en jo få flere utgifter som årsavgift, forsikring etc iforhold til en tilhenger.

På større jobber så kan jo en leie inn conteiner eller større tippbil, men dette blir jo dyrt for kunde om en bare skal kjøre vekk noe mså avfall som en kan bruke vanlig tilhenger med.

Med varebil så kan en dra flishugger og fliskutter på arbeidsstedet, men med tilhenger så må en bil dra tilhengeren og en annen bil dra fliskutteren på arbeidsstedet.

Både pluss og minus med alt av utstyr :)

Men hva gjør dere?
Hva fungerer bra?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Uts til trefelling og avfallshåndtering?

Ferguson system  
#292753 Hei. Hva med flishugger montert på draget på en tipphenger? Eller en liten mobil flishugger til å ha baki den nye transitten din. F.eks Greenmech cs 100 eller JO BEAU M 500, med en liten smidig henger bak. Selv bruker jeg både henger og flishugger. Spruter flisa på området hvis mulig, hvis ikke det er mulig så blir kvisten kjørt bort. Det hender at jeg bruker traktor med flishugger og henger bak.

Avatar Fallback

Re: Uts til trefelling og avfallshåndtering?

Daggi  
#292881 Hei

Har en flishugger nå, Jensen et eller anna,som vi kommer til å bruke videre så da går ikke det å ha den på draget på tilhengeren.

Og transiten er stappfull når jeg drar på oppdrag, Jeg fikk med hylle og skuffe innredning når jeg kjøpte Transiten så jeg får ikke noe større ting inn i den heller :)

Jeg ser for meg en tipphenger med høge karmer som er tette slik at en kan sprute flis oppi der og som draest etter arbeidsbil.

Traktor har jeg, men ikke flishugger og tippvogn til traktor.

Det jeg skal bruke dette til er om jeg er å gjør en mindre jobb på, mens på større jobber så får en leie inn større conteiner etc til avfallet.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).