Trädfällning (arborist)

Trädfällning - en bra träningsform

569 inlägg 221632 visningar 34 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trädfällning - en bra träningsform

Huskyman  
#280178 Min fru sa igår att jag såg ut att vara i bra form. Jag börjar ana ugglor i mossen.... vad undrar vad hon menar, egentligen!? :surp:
Hon ska väl förmodligen ut och shoppa snart igen.....

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Trädfällning - en bra träningsform

JensSkoog  
#280190
Huskyman skrev:Min fru sa igår att jag såg ut att vara i bra form. Jag börjar ana ugglor i mossen.... vad undrar vad hon menar, egentligen!? :surp:
Hon ska väl förmodligen ut och shoppa snart igen.....

Nä, hon ska ha dig med på cykling i Danmark(vind emot hela tiden) eller lång tur i höga fjäll! :lol:

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

husqvarna_med_sthil  
#301236 Ja nu tycker jag allt det är dags att lyfta tråden igen ! Själv har jag gått ner mig något under vår/sommaren och höst. Började jobba som yrkeschaufför i maj och har jobbat mer än vad jag kanske borde. Mycket stillasittande och lite fritid att göra något fysiskt. Nu har jag dragit ner en smula på arbetstiden för att hinna med att greja här hemma också.

Jag har fått något som liknar "gubb-mage" även om den inte är så våldsam, "putmage" tror jag det kallas hos kvinnor och är något attraktivt, hos/för kvinnor då :) Med på köpet kom förstås synliga ringar i sidorna och allt mera börjar jag påminna om ett mumintroll.

Nu ska det bli intressant att se hur långt man når med det fysiska arbetet i år och vilket resultat det kommer att ge. Är inte alls i lika dålig form som före föregående år men har heller inte lika mycket huggning/skogsarbete att göra. Ska för skojs skull göra en vägning och fotografering så resultatet kan mätas. Målet är 65-67 kg innan april och nu på morgonen säger vågen 73 kg.

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301251 72,9 och 183 cm för mig. Hur lång är du?
Nöjer mig om jag kommer under 72, blir så frusen annars.

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

åberg  
#301257 Huggningen kan ta hårt på energireserverna men å andra sidan kan det bli tillskott av ett kilo muskelmassa. Blodvolymen ökar även något som följd av konditionsträning. Vikt är inte allt. Självbilden ändras flytande, fotografering före och efter kan ge aha-upplevelse.

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

Jim_the_one  
#301272 Sådär, 98kg visade vågen. Bara till att ta ett kort också så ska det bli intressant å se till våren. :-)

187 visade måttstocken senast.

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

Hema  
#301273 Det är väl isf "viktigare" med propotionerna, än vikten. Fast viktigast är att mår bra. 80/176

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

husqvarna_med_sthil  
#301275
Mangan skrev:72,9 och 183 cm för mig. Hur lång är du?
Nöjer mig om jag kommer under 72, blir så frusen annars.


Jag är 170 cm och jag ser lätt överviktig ut med mina nuvarande 73kg, det går snabbt att bli fyrkanten när huvudet inte är så långt från marken :) men som andra sagt så är vikten mera än bara "övervikt", fördelningen kan/bör bli en annan. Har nu tagit en bild skrivit ut den och lagt den i dagboken. Det är bara för skojs skull men ska bli roligt om man ser någon direkt skillnad framåt våren.

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning - en bra träningsform

JensSkoog  
#301299 Har varit nere på 99,8 kg, men nu är det 101 och 102 som vikten visar, på 179cm, så jag skulle varit 25 cm högare enligt idealen :lol: Om vädret blir lite vintrigt, så ska jag hugga några kubik, så jag reknar med att jag ska ta av lite. Det är den där helsikes magen som kommer före mig in genom dörren som är det värsta! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

isteskog  
#301303 Ibland känns det som man har ryggsäck både bak och fram! :sad:

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301317 Ät mindre, hugg mer. Tyvärr räcker det sällan med att bara hugga mer.

Användarvisningsbild

Re: Trädfällning - en bra träningsform

machonisti  
#301322
Mangan skrev:Ät mindre, hugg mer. Tyvärr räcker det sällan med att bara hugga mer.

Ja ja :-@

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

Hema  
#301342
machonisti skrev:
Mangan skrev:Ät mindre, hugg mer. Tyvärr räcker det sällan med att bara hugga mer.

Ja ja :-@

Hahaha :)

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301351 :)

Avatar Fallback

Re: Trädfällning - en bra träningsform

husqvarna_med_sthil  
#301509
machonisti skrev:
Mangan skrev:Ät mindre, hugg mer. Tyvärr räcker det sällan med att bara hugga mer.

Ja ja :-@


Går det att rösta på årets roligaste kommentar, perfekt förstärkt med rätt smiley så röstar jag på denna ! :lol: :lol: :lol:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).